عباس آخوندی عصر پنجشنبه در سرکشی از بافت تاریخی گرگان اظهار کرد: بافت های تاریخی ظرفیتی با ارزش در مسیر توسعه صنعت گردشگری هستند.
به گزارش ایرنا بافت قدیم گرگان با مساحتی بین 150 تا 200 هکتار؛ سومین بافت تاریخی ثبت شده ایران بعد از اصفهان و یزد به شماره 41 در فهرست آثار ملی قرار دارد.
بام های سفالی و قرمز رنگ، دیوارها و جرزها آجری و رج به رج کنار هم چیده شده شمایلی از شهری کهن به نام گرگان بوده که هنوز هم پا برجا است.
بافت تاریخی گرگان که عنوان افتخارآمیز وسیع ترین بافت تاریخی ثبت شده شمال ایران را از آن خود دارد با بناهای شاخصی همچون خانه های شیرنگی، تقوی، شعرباف، خراسانی، مفیدیان، کبیر، سرای باقری ها و امامزاده نور در محلات سرچشمه، دوشنبه ای، دربنو به مرکز استان گلستان هویتی عمیق بخشیده است.
آنچه اکنون آن را بافت تاریخی گرگان می نامند بازمانده مجموعه‌ ای از شهر استرآباد و عناصر آن و فضاهای شهری همچون مساجد، آب انبارها، قنات ‌ها، معابر و واحدهای مسکونی یک یا چند طبقه است.
وزیر راه و شهرسازی در نخستین روز سفر به استان گلستان همچنین با همراهی استاندار و نمایندگان مجلس از پروژه های بزرگ راهی و روند اقدامات عمرانی آن در آزادشهر، علی آباد کتول و گرگان دیدن کرد.
آخوندی ضمن تشکر از اقدامات پیشین صورت گرفته در استان اظهار امیدواری کرد که با افزایش توان جاده ای استان کیفیت مسیرهای مواصلاتی آن با استان های دیگر ارتقا یابد.
استان مرزی و شمالی گلستان با کشور ترکمنستان ،دریای خزر و استان های مازندران ،سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
این استان بین دو قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد واقع است.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.