رحمت الله غیادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پیش بینی تولید از هر هکتار زراعت هندوانه 25 تا 30 تن است که بخش قابل توجه آن روانه بازارهای مصرف درون استان شده و بخشی نیز به دیگر استان ها از جمله تهران صادر می شود.
وی افزود: هندوانه تولیدی گنبدکاووس به ویژه هندوانه موسوم به اترک به لحاظ کیفیت از بهترین هندوانه ها در کشور است اما در سال های اخیر به دلیل مشکلات خشکسالی و نیز کم آبی رودخانه اترک کشت هندوانه در حوزه این رودخانه مرزی کاهش یافته است.
غیادی اضافه کرد: کشت محصول هندوانه خوراکی در منطقه گنبدکاووس که بیشتر در بخش مرکزی این شهرستان انجام می شود، معمولا در فروردین آغاز و از نیمه دوم خرداد بتدریج برداشت می شود.
وی تصریح کرد: علاوه بر هنداونه خوراکی، کشت هندوانه آجیلی نیز پس از برداشت گندم در منطقه انجام می شود که بیشتر دانه یا تخم آن مورد استفاده قرار می گیرد.
رییس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گنبدکاووس همچنین از کشت تقریبی 120 هکتار خربزه از دیگر محصولات جالیزی این شهرستان خبر داد و گفت: این محصول که میزان برداشت آن 15 تا 17 تن در هکتار است تا دو هفته آینده بتدریج روانه بازار مصرف می شود.
شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان باحدود 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان های برتر استان و کشور در تولیدات کشاورزی بویژه گندم است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.