سرهنگ محمدرضا سراوانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: تحویل اتباع ترکمنستانی متخلف در اجرای دستور مرجع قضایی شهرستان گمیشان استان گلستان مبنی بر طرد این افراد، روز گذشته و در ملاقات با معاون مرزبانی ترکمنستان در منطقه اترک انجام شد.
وی افزود: تحویل اتباع ترکمنستانی که به صورت غیرمجاز وارد آب های کشور شده بودند، در محل پست کنترل و مراقبت گمرک اینچه برون انجام شد و در جریان این ملاقات، معاون مرزبانی ترکمنستان در منطقه اترک مراتب تقدیر دولت متبوع خود از اقدام انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران را اعلام و طرفین بر ادامه روابط حسنه مرزی تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، سه نفر از اتباع ترکمنستان که از اهالی روستایی از منطقه حسنقلی این کشور هستند در تاریخ هفتم اردیبهشت امسال به صورت غیرمجاز وارد آب های سرزمینی کشورمان در دریای خزر شده بودند که از سوی نیروهای دریابانی ایران دستگیر شدند.
فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان در نیمه اردیبهشت امسال از انجام ملاقات مرزی درجه یک اضطراری با مقامات مرزبانی ترکمنستان با درخواست آزادی سه تبعه این کشور خبر داده و گفته بود: سه تبعه ترکمنستان که چند روز پیش با تجاوز به آب های جمهوری اسلامی اقدام به سرقت اموال ماهیگیران ایرانی کرده بودند، توسط ماموران دریابانی استان گلستان دستگیر شده اند.
به گفته سرهنگ سراوانی، اتباع متخلف ترکمنستان به هشدارهای نیروهای دریابانی جمهوری اسلامی توجه نکرده و پس از صدمه زدن به شناور نیروهای گشتی اقدام به فرار کردند، اما نیروهای دریابانی جمهوری اسلامی با اقدام سنجیده و بدون تیراندازی مستقیم به متخلفان و تنها با شلیک هوایی اقدام به دستگیری آنان کردند.
وی یادآور شد: متاسفانه نیروهای دریابانی ترکمنستان درحوادث مشابه اقدام به تیراندازی مستقیم به صیادان ایرانی می کنند که بعضا منجر به کشته شدن آنها می شود.
هنگ مرزی اترک استان گلستان مسئولیت حراست از مرزهای زمینی ایران وترکمنستان در محدوده استان گلستان به طول تقریبی 350 کیلومتر را برعهده دارد و مقر فرماندهی آن در شهرستان گنبدکاووس مستقر است.
1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.