به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم محمد شامگاه شنبه در چهارمین ضیافت وحدت و همدلی در گنبدکاوس افزود:مشکلات دینی بین مذاهب مختلف اسلامی در نقاطی از جهان اسلام که با نقشه های مستکبران ایجاد شده باعث جدایی بین برادران دینی شده و بعنوان مثال بوکوحرام در نیجریه به نام حمایت از تسنن به میدان آمدند ولی بیشترین کشته های این گروه خونریز از برادران و خواهران سنی مذهب است.
وی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم و بزرگان شهرستان گنبدکاووس و وجود دوستی و برادری در پیروان مذاهب مختلف اسلامی در منطقه ، خاطرنشان کرد: دوستی ها و همدلی ها بین مسلمانان بی شک به پیشرفت در جهان اسلام کمک می کند.
عضو حرکت اسلامی کشور نیجریه بیان کرد: دوست داشتن و برادری مثل نجات از جهنم است و با این ویژگی ها رحمت الهی نصیب مسلمانان خواهد شد.
ابراهیم محمد افزود: صبر بزرگترین وسیله رسیدن به هدف است که می بایست ما نیز با صبوری راه درست اسلامیت و زندگی سالم را طی نماییم و این چراغ روشن را به دیگران نیز انتقال دهیم.
یه گزارش ایرنا، امام جمعه گنبدکاووس نیز در این آیین گفت: مشکلات پیش روی مسلمانان برعکس دنیای غرب که با فاصله گرفتن از کلیساها مرتفع و به پیشرفت منتهی شد، با رجوع به اسلام، قرآن و عترت حل می شود و عقب افتادگی های حال حاضر به دلیل دور افتادن از این معنویات است.
حجت الاسلام محمود ترابی افزود: هدف و مقصود از برگزاری ایجاد این مراسم، موعظه اخلاقی و یا صرفا برگزاری یک کنفرانس نیست بلکه بیشتر در راستای رسیدن به وحدت، همدلی، برادری و برابری است.
وی افزود: با این بهانه ها دورهم جمع می شویم تا کسانی که حول پرچم انقلاب اسلامی در سراسر جهان به دنبال اسلام ناب محمدی هستند در این دورهمی ها ضمن تقویت روحیه ایستادگی با بیان مشکلات، برای یافتن راه حل آنها تلاش کنند.
حجت الاسلام ترابی درخصوص وضعیت مردم فلسطین نیز گفت: امروز باید با نگاه دقیقتر به شرایط حساس در فلسطین درک کنیم که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با آینده بینی دقیق و روشن، به حق مسئله اول دنیای اسلام را فلسطین معرفی کردند زیرا رهبران استکبار جهانی هم در این برهه زمانی برسر فلسطین و قدس معامله می کنند.
امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به حضور مهمانی از کشور نیجریه در این مراسم گفت: حضور مهمان عزیزی از کشور انقلابی نیجریه باعث مسرت است که بیانگر وحدت مسلمین در نقاط مختلف جهان و گذر دین اسلام از مرزهای خاکی و جغرافیایی است.
چهارمین ضیافت افطاری وحدت و مقاومت با هدف تقویت وحدت و همبستگی بین فرق مختلف اسلامی به همت مجمع وفاق اسلامی و با حضور جمعی از مسئولان و فعالان اجتماعی و فرهنگی شرق استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.