خلیل شایستگان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درسال زراعی 97 - 96 در مجموع یک هزارو 600 هکتار دانه روغنی کلزا در مینودشت کشت شد.
وی بابیان اینکه فصل برداشت دانه روغنی کلزا در مینودشت از اوایل خرداد آغاز می شود، گفت: تاکنون از 58 درصد مزارع این محصول، دو هزار و 30 تن دانه روغنی کلزا برداشت و به دو مرکز خرید کلزا یا کارخانه های روغن کشی تحویل شده است.
شایستگان پیش بینی برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع زیرکشت این محصول را سه هزارو 900 تن اعلام کرد و گفت: برداشت محصول جو نیز از یک هفته پیش در مینودشت آغاز شده و تاکنون 25 درصد مزارع این محصول برداشت شده است.
وی تصریح کرد: درسال زراعی 97 - 96 مجموعا 713 هکتار از اراضی زراعی مینودشت به کشت جو با پیش بینی تولید یک هزار و 560 تن، اختصاص یافت که بیشتر جنبه خود مصرفی کشاورزان و دامداران این شهرستان را دارد.
مدیر جهادکشاورزی مینودشت همچنین سطح زیر کشت گندم در این شهرستان را 19 هزار و 566 هکتار اعلام کرد و گفت: برداشت این محصول که بیشتر درمناطق کوهپایه ای و برخی مناطق دشت کشت شده از 15 خرداد به بعد آغاز می شود.
وی افزود: پیش بینی تولید گندم در مینودشت 65 هزار و 658 تن است که برای خرید این محصول سه مرکز خرید در روستاهای 'القجر، دوزین و ده عبدالله' دایر شده است.
شایستگان اضافه کرد: با توجه به سطح زیر کشت سه محصول گندم، جو و دانه روغنی کلزا، پیش بینی تولید این سه محصول در مجموع 71 هزار و 145 تن می باشد.
شهرستان مینودشت باافزون بر 80 هزار نفر جمعیت و 31 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در شرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.