به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید وسکویی روز پنجشنبه در مراسم جشن گلریزان برای آزادی محکومین مالی جرایم غیرعمد در گنبدکاووس گفت: از این تعداد زندانی 83 نفر با مبلغ 67 میلیارد ریال جریمه در زندان گنبدکاووس به سر می برند.
وی با تاکید بر کمک نیکوکاران برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد از جمله 'مهریه، نفقه، حوادث رانندگی و کارگاهی' افزود: در صورتی که خیرین منطقه گنبدکاووس حدود 20 میلیارد ریال کمک نمایند، می توان این تعداد زندانی را آزاد کرد.
وسکویی اضافه کرد: ستاد دیه گلستان درسال گذشته با جمع آوری کمک های خیرین و نیز از طریق برنامه 'ماه عسل' شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی در مجموع مقدمات آزادی 347 نفر را فراهم کرد.
وی تصریح کرد: ستاد دیه استان با برگزاری جلسات صلح و سازش درسال گذشته مبلغ 218 میلیارد ریال از شاکیان پرونده رضایت گرفت و در کنار آن با اخذ 12 میلیارد ریال تسهیلات، 16 میلیارد و 630 میلیون ریال کمک ستاد دیه کشور و دو میلیارد و 500 میلیون ریال کمک های مردمی مقدمات آزادی 347 نفر را فراهم کرد.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که با حضور برخی از خیرین و مدیران ادارات در محل فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، رییس دادگستری این شهرستان نیز در سخنانی با قدردانی از کمک های خیرین، هدف از برگزاری جشن گلریزان را کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد اعلام کرد و گفت: دستگاه قضایی تنها در راستای کمک به خانواده های این زندانیان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی آنان، اقدام به برپایی این جشن می کند.
رمضانعلی عابدی افزود: دستگاه قضایی با مرتکبین جرایم عمدی در راستای قانون و بدون اغماض برخورد می کند اما محکومان جرایم مالی غیرعمد به دلیل داشتن شاکی خصوصی، مجبورند در زندان باشند و دست دستگاه قضایی در این حوزه بسته است.
وی اضافه کرد: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد یک وظیفه اخلاقی و انسانی و کاملا اختیاری است و دستگاه قضایی نمی خواهد در این خصوص با احساسات افراد بازی نمایند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.