حجت الاسلام سیف الله سهرابی روز چهارشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: در این بقاع متبرکه ویژه برنامه های جشن میلاد دومین پیشوای شیعیان جهان از سوی خیرین و از محل نیت موقوفه های مرتبط در استان برگزار خواهد شد.
وی اطعام دهی روزه داران، سخنرانی روحانیان، مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) را از جمله بخش‌های جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در بقاع متبرکه استان بیان کرد.
مدیرکل اوقاف گلستان؛ همچنین از توزیع 600 بسته موادغذایی (به ارزش هر بسته 700 هزار ریال) میان نیازمندان به این مناسبت خبر داد و گفت: بسته های موادغذایی از طریق نمایندگان اداره کل زندان ها، بهزیستی، کمیته امداد و موسسه های خیریه در استان به دست نیازمندان خواهد رسید.
امام حسن(ع) در 15 رمضان سال سوم هجری در مدینه دیده به جهان گشود. پدر ایشان حضرت علی بن ابیطالب(ع) و مادر بزرگوارشان بانوی کرامت حضرت فاطمه زهرا(س) بودند. سبط، سید، زکی و مجتبی از لقب های آن امام والا مقام به شمار می رود و کنیه ایشان ابومحمد است.
پیامبراکرم(ص) محبت و علاقه بسیاری به امام حسن مجتبی(ع) داشتند و همواره هنگام سخن از اهل بیت از امام حسن(ع) یاد می کردند و ایشان و امام حسین(ع) را سرور و آقای جوانان اهل بهشت می دانستند.
امام حسن(ع) تا هفت سالگی در کنار جد بزرگوارش و در آغوش پرمهر آن حضرت پرورش یافت و از سر چشمه زلال معرفت ایشان سیراب شد. پس از رحلت پیامبر(ص) نزد پدر بزرگوار خود به فراگیری تعالیم آسمانی اسلام پرداخت.
وجود امام حسن(ع) سرشار از برترین نشانه های انسانیت بود. مهربانی با بندگان خدا از ویژگی های بارز امام مجتبی(ع) محسوب می شود. ایشان بسیار باگذشت، بردبار و شکیبا بودند.
امام حسن مجتبی(ع) در 28 صفرسال 50 هجری قمری به شهادت رسید، پیکر مطهر ایشان را در قبرستان بقیع در مدینه به خاک سپردند تا میعادگاهی برای دوستداران و پیروان حقیقی آن امام همام باشد.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.