به گزارش روز چهارشنبه ایرنا محمدحسین امید در نشست خبری در گرگان مرکز استان گلستان اظهار کرد: مطالبه گر بودن دانشجویان، باعث نظارت مستمر بر فعالیت دانشگاه ها خواهد بود.
وی با تاکید بر ضرورت آموزش مهارت به دانشجویان افزود: کمک رسانه ها برای افزایش مطالبه گری و تقویت کیفیت آموزش ها و مهارت آموزی موثر است.
امید همچنین بر تلاش در جهت جذب دانشجو از خارج و بویژه از کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: آیین نامه پذیرش دانشجوی خارجی تدوین شده است.
وی اضافه کرد: عراق، افغانستان و آذربایجان از جمله کشورهای مد نظر در حوزه پذیرش دانشجو هستند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی بر ظرفیت سنجی ایجاد مراکز این دانشگاه در کردستان و بصره عراق، افغانستان، عمان و منطقه آزاد اروند نیز تاکید کرد.
وی گفت: باتوجه به آموزش مهارت های لازم دانش آموختگان این دانشگاه زمینه اشتغال بیشتری در پیش رو دارند.
امید ادامه داد: امسال در کنار واحدهای علمی کاربردی، مراکز رشد پیش بینی شده و تسهیلاتی به دانش آموختگان این دانشگاه که در قالب شرکت ‌های رشد و دانش بنیان فعال می شوند، پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به فراخوان جذب مدرس در این دانشگاه گفت: 46 هزار نفر در این فراخوان شرکت کردند که هشت هزار نفر به عنوان واجد شرایط پذیرفته شدند.
امید؛ توسعه آموزش های پودمانی و مهارت افزایی برای کارکنان نیروهای مسلح، سربازان و زندانیان را از دیگر برنامه های این دانشگاه بیان کرد.
دانشگاه جامع علمی کاربردی با 850 مرکز در سراسر کشور در 800 رشته مهارتی دانشجو دارد.
امید به منظور شرکت در مراسم بهره برداری از ساختمان دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان به گرگان سفر کرد.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.