احمد ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نیاز آبی 69 هزار مشترک این شرکت در ساعت پیک مصرف 800 لیتر در ثانیه است اما منابع فعلی تامین آب شرب این شهر، تنها 600 لیتر در ثانیه می باشد.
وی بابیان اینکه منابع تامین آب شرب شهروندان گنبدی از 22 حلقه چاه عمیق تامین می شود، افزود: مصرف بهینه آب و پرهیز جدی از مصارف غیرشرب مانند 'آبیاری فضای سبز، زراعت، ساخت و ساز و دام' در پیشگیری از قطع احتمالی آب شرب یا کاهش فشار درشبکه توزیع آب بویژه در فصل تابستان ضروری است.
ابراهیمی با اشاره به زیر پوشش بودن اهالی 11 روستای اقماری گنبدکاووس و مناطق حاشیه نشین شهری، خاطرنشان کرد: برخی از مشترکان در این مناطق آب شبکه را به مصارف غیرشرب می رسانند که نه تنها از لحاظ اخلاقی صحیح نیست بلکه نوعی ظلم به حقوق دیگر مشترکان است.
وی تصریح کرد: استفاده غیرمجاز از آب شرب با باز کردن کنتور و آب فروشی از دیگر تخلفات برخی از مشترکان این شرکت در مناطق روستایی و حاشیه نشین گنبدکاووس است که با متخلفان به شدت برخورد می شود.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری گنبدکاووس با تاکید برضرورت همکاری مردم درصورت مشاهده اینگونه مصارف ازسوی مشترکان متخلف، ادامه داد: تاکنون 10 نفر از مشترکان شناسایی و علاوه بر قطع انشعاب و اعمال جرایم قانونی، به مراجع قضایی نیز معرفی شده اند.
ابراهیمی گفت: تولید هر مترمکعب آب شرب برای دولت از 9500 ریال تا 10500 ریال هزینه دارد اما قیمت فروش هر متر مکعب آب به مشترکان بطور میانگین 3850 ریال است.
وی اضافه کرد: علاوه بر هزینه بالای تولید آب شرب، منابع تامین آب نیز بامشکل مواجه است به طوریکه قبلا یک چاه عمیق با 150 متر به آب می رسید اما اکنون در 350 متری به آب می رسد.
ابراهیمی با تاکید برضرورت استفاده بهینه از منابع آب در بخش های مختلف، تصریح کرد: در صورت ادامه روند فعلی استفاده از منابع آبی، قطعا در آینده ای نه چندان دور با مشکل جدی در تامین آب شرب مواجه خواهیم شد.
این مقام مسئول به بدهی مشترکان شرکت آب و فاضلاب شهری گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: هم اکنون مشترکان 12 میلیارد ریال بابت آب بهای مصرفی به این شرکت بدهکارند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و مدیریت آب و فاضلاب شهری این شهرستان 69 هزار مشترک را تحت پوشش دارد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.