حسن فدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجهیز 9 حلقه چاه آب جدید حفر شده درمناطق روستایی که دو حلقه آن در روستاهای ساری بخش، حالی آخوند، خوجملی، محمد ایمر، انور آباد، حسین آباد و بلوچ آباد می باشد.
وی، تجهیز پنج حلقه چاه آب در حوزه مجتمع آبرسانی فجر، تجهیز دو حلقه چاه آب در روستاهای مرزی کرند و هوتن را از دیگر طرح های آبرسانی آب و فاضلاب روستایی گنبدکاووس برشمرد و گفت: اکثر چاه های آب حفر شده، جایگزین چاه های قدیمی و از رده خارج در این روستاها می شود.
فدایی اضافه کرد: اجرای مطالعات برای حفر یک حلقه چاه آب شرب در روستای قوچمراد بخش مرکزی، احداث مخزن 10 هزار متر مکعبی مجتمع آبرسانی فجر یک، لایروبی دو حلقه چاه آب در روستاهای پلی حاجی و کورکلی، اجرای خط انتقال از روستای ترشکلی به خیرخواجه، احداث خط پمپاژ چاه های کرند و هوتن از دیگر طرح های آبرسانی این شرکت می باشد.
وی، عقد قرارداد با بخش خصوصی برای آبرسانی سیار به برخی روستاها، تکمیل شبکه توزیع روستاهای 'ایگدر علیا و سفلی، پشمک پناده، هوتن و کرند، ایمر اللهیار و ایمر توره ملا'، اصلاح سه کیلومتر شبکه انتقال و تکمیل مخزن سه هزار متر مکعبی روستای کسگن قوجق را از دیگر طرح های آبرسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی گنبدکاووس برشمرد.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی گنبدکاووس خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح ها بخشی از مشکلات تامین آب شرب مناطق روستایی این شهرستان برطرف می شود.
فدایی گفت: هم اکنون آبرسانی به 27 روستا و نقطه جمعیتی گنبدکاووس با 6 دستگاه تانکر با ظرفیت روزانه 105 متر مکعب به صورت سیار آبرسانی می شود که از این روستاها 17 روستا در بخش مرزی داشلی برون و هفت روستا در بخش مرکزی این شهرستان واقع شده اند.
وی با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف آب از مشترکان شرکت آب و فاضلاب روستایی این شهرستان درخواست کرد، درمصرف آب صرفه جویی نمایند.
شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس هم اکنون 32 هزار و 500 مشترک دارد که آب شرب آنان از 54 حلقه چاه آب تامین می شود.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.