به گزارش ایرنا از انتظامی گلستان سردار علی اکبر جاویدان روز دوشنبه یکی از ماموریت های اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی را برخورد با پدیده زمین خواری عنوان کرد و افزود: در این پیوند افزون بر 5 هزار مترمربع از اراضی تصرف شده در کردکوی کشف شد.
وی با بیان اینکه پدیده زمین خواری از طریق تغییرغیرقانونی کاربری و تصرف اراضی ملی به یکی از معضلات اجتماعی تبدیل شده است، گفت: عوامل متعدد حقوقی، اقتصادی، اجتماعی و کشاورزی در این مشکل دخیل هستند.
به گفته وی؛ در پی گزارش رسیده و شکایت نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی مبنی بر تصرف اراضی ملی و ارائه مدارک و مستندات مالکیت و نقشه هوایی، شناسایی و دستگیری متصرفان در کردکوی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
سردار جاویدان اظهار کرد: طی هماهنگی با مراجع قضائی و اداره منابع طبیعی، ماموران به محل مورد نظر مراجعه و در بررسی ها مشخص شد متهمان هیچ‌گونه سند و مدرکی دال بر مالکیت زمین های مورد نظر نداشته و تخلف آنان محرز شد.
وی افزود: متهمان به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
به گزارش ایرنا در گلستان 70 درصد زمین ها را عرصه های مرتعی و جنگلی تشکیل می دهد و این مساله بروز پدیده زمین خواری را افزایش داده و کشف تصرف های غیرمجاز اراضی در نقاط مختلف استان نشان دهنده این مساله است.
حوزه منابع طبیعی گلستان شامل یک میلیون و 397 هزار هکتار اراضی ملی، 452 هزار هکتار جنگل، 862 هزار هکتار مرتع، 26 هکتار بیابان، 20 هزار هکتار اراضی ساحلی و 62 هزار هکتار موات است.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.