به گزارش عصر یکشنبه خبرنگار ایرنا؛ مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گلستان در این مراسم گفت: برگزاری جشن گلریزان همه ساله همزمان با ماه مبارک رمضان جهت جمع آوری کمک های مردمی و خیران بمنظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می شود.
حمید وسکویی اشکوری اظهار کرد: در سال96 با همراهی و کمک هم استانی ها 305 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در گلستان آزاد شدند.
وی افزود: رمضان سال گذشته گلریزان در3شهرستان برگزار شد، ولی امسال14شهرستان میزبان این جشن است.
وسکویی اشکوری با یادآوری اینکه بندرترکمن 21 زندانی جرائم غیرعمد و در انتظار دست یاری خیران دارد، اضافه کرد: آزادی این مددجویان نیازمند 20 میلیارد ریال است.
معاون اداره کل زندانهای استان گلستان گفت: ستاد دیه کشور در سال 1369 به ابتکار شهید لاجوردی با هدف کمک به زندانیان جرائم غیرعمد و نیازمند تشکیل شد که مددجویان حوزه سوانح رانندگی، محکومین مالی، مهریه، نفقه و حوادث کارگاهی را شامل می شود.
الیاس هیوه چی فرماندار بندرترکمن نیز به اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه کمک به همنوع اشاره کرد و گفت: باید ارگان های متولی حوزه فرهنگی در بسط و گسترش فرهنگ نیکوکاری و دستگیری همنوعان کوشا باشند.
حاج عبدالجبارآخوند میرابی از روحانیون اهل سنت بندرترکمن نیز گفت: برپایی جشن گلریزان درماه نزول قرآن مبارک است.
وی افزود: رمضان بهترین ماه برای کارهای خیر بخصوص کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.
مدیر مدرسه علمیه قره تپه بندرترکمن چنین حرکت های انساندوستانه را ازبرکات اسلام دانست و اضافه کرد: کمک و احسان به همنوع برگرفته از فرهنگ اصیل اسلامی است.
به گزارش ایرنا این جشن با حضور فرماندهان انتظامی و سپاه شهرستان، رئیس دادگستری، دادستان، امامان جمعه اهل سنت بندرترکمن و شماری از دیگر مسئولان برگزار شد.
بندرترکمن با حدود 80 هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان واقع است، اغلب مردم این شهرستان را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.