محمدعلی عربگلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تعرفه گرمسیری درجه سه در گنبدکاووس و میل به مصرف بالای مشترکان که افزون بر سه برابر میانگین ایام عادی است، مدیریت بهینه مصرف برای جلوگیری از خاموشی های احتمالی ضروری است.
وی افزود: تخفیف 20 درصدی برای مشترکان خانگی درصورت رعایت 10 درصد صرفه جویی اعمال می شود اما مشترکان اداری و صنعتی باید با مراجعه به اداره برق نسبت به امضای تفاهم نامه اقدام نمایند.
عربگلو اضافه کرد: علاوه بر مشترکان اداری و واحدهای تولیدی و صنعتی، تخفیف ویژه ای برای کشاورزانی که چاه و موتور آب برقی دارند، اعمال می شود و براین اساس اگر کشاورز در اوقات پیک مصرف از ساعت 13 تا 17 هر روز موتور آب را خاموش نماید، در 20 ساعت بعدی برق او رایگان محاسبه می شود.
وی، امضای تفاهم نامه توسط کشاورزان با اداره برق برای بهره مندی از مزایای مصرف برق رایگان را ضروری دانست و گفت: درسال گذشته مشترکان اداری و صنعتی گنبدکاووس مبلغ 2 میلیارد ریال تخفیف دریافت کردند.
مدیر امور توزیع نیروی برق گنبدکاووس، انجام برخی اقدامات ازجمله سرویس و شست و شوی کولرها قبل از استفاده که تا 20 درصد مصرف برق را کاهش می دهد، استفاده متناوب از کولر و پنکه، قرار دادن درجه کولر بین 24 تا 26 و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعات پیک مصرف را از عوامل موثر در کاهش مصرف برق مشترکان برشمرد.
عربگلو همچنین از انجام مراحل پایانی عملیات راه اندازی پست فوق توزیع برق شماره چهار شهری گنبدکاووس خبر داد و گفت: این پست که با هزینه بالغ بر 300 میلیارد ریال در حال راه اندازی است تا یک ماه آینده وارد مدار می شود.
وی ظرفیت این پست برق را 80 مگاوات برق دانست و افزود: با وارد مدار شدن این پست بخشی از مشکلات افت فشار برق در گنبدکاووس رفع می شود.
هم اکنون اداره برق شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان، 120 هزار مشترک خانگی، اداری، صنعتی و خدماتی دارد.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.