غلامعلی نورا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع 41 هزار تن محصول برداشت شده، 18 هزار تن گندم، 13 هزار تن دانه روغنی کلزا و 10 هزار تن جو می باشد که فقط 13 هزار و 832 تن آن تحویل مراکز خرید گنبدکاووس و بقیه به کارخانه ها یا واسطه ها فروخته و بخشی نیز توسط کشاورزان انبار شده است.
وی افزود: این میزان محصول برداشت شده از سطح 24 هزار و 327 هکتار اراضی زیرکشت این سه محصول شامل هشت هزارو 500 هکتار گندم، هشت هزارو 900 هکتار جو و 6 هزارو 927 هکتار دانه روغنی کلزا بوده است.
نورا اضافه کرد: امسال برای خرید سه محصول دانه روغنی کلزا، جو و گندم که از تاریخ 20 اردیبهشت با خرید کلزا آغاز شده و یک ماه ادامه دارد، 15 مرکز خرید پیش بینی و دایر شده است.
وی تصریح کرد: امسال پیش بینی تولید این سه محصول 319 هزار تن است که 270 هزار تن آن گندم، 23 هزار تن دانه روغنی کلزا و 26 هزار تن جو می باشد.
مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس از رفع بیشتر مشکلات پیش آمده در روزهای ابتدایی خرید کلزا، گندم و جو خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از مشکل ثبت در دو سامانه خرید محصول با رفع اشکالات این سامانه ها (سامانه گسترش و سامانه پهنه بندی) و بخشی نیز با دادن معرفی نامه دستی به کشاورزان رفع شده است.
نورا افزود: محدودیت تحویل محصول کلزا با تناژ بالای هفت تن به مراکز خرید نیز رفع شده و کشاورز مختار است محصول خود را به مراکز خرید یا مستقیما به کارخانه روغن کشی تحویل نماید.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق گلستان با 160 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از قطب های مهم تولیدات بخش کشاورزی بویژه تولید گندم در این استان و کشور است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.