به گزارش شامگاه چهارشنبه استانداری، سید مناف هاشمی در نخستین نشست کارگروه اشتغال استان در سال جاری اظهار کرد: امسال تفاهم نامه حمایت از تولید و ایجاد اشتغال پایدار از منابع صندوق توسعه ملی برای نهادهای حمایتی بین رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقده شده و یکهزار و 20میلیارد ریال منابع جدید تسهیلاتی ارزان با 4 درصد به استان تعلق گرفته که اشتغالزایی چهار هزار و 700نفر را به همراه خواهد داشت.
وی همچنین با تاکید بر توجه بیشتر به اشتغال و رفع بیکاری درمناطق روستایی افزود: تلاش داریم با همکاری دستگاه های اجرایی و فرمانداران و با ایجاد اشتغال تا پایان سال جاری 42 روستا را به عنوان روستای بدون بیکار گلستان معرفی کنیم.
به گفته وی؛ یکهزار و 610 میلیارد ریال اعتبار در اختیار بانک های استان است و حداکثر تا دو هفته آینده یک سوم از این مبلغ را باید در قالب وام به بنگاه های اقتصادی پرداخت نمایند.
وی ادامه داد که امسال تاکنون 460 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه ها پرداخت شده که 360 میلیارد ریال آن در سه هفته گذشته بوده است.
استاندار گلستان با قدردانی از بانک هایی که در راستای خدمات دولت و همسو با مردم حرکت می کنند، گفت: باید با کار کارشناسی و تقسیم کار درست؛ حرکتی جدی در راستای توسعه اشتغال انجام شود.
وی با اشاره به اشتغال 21 هزار و 660 نفری ایجاد شده در سال 96، یادآور شد: ایجاد 30 هزار و 546 شغل برای سال97 پیش بینی شده است.
استاندار گلستان بر پیگیری و اجرای طرح های بزرگ و اشتغالزا در استان تاکید کرد و افزود: طرح های بالای 25میلیارد ریال پس از تصویب در کارگروه استانی به کارگروه ملی ارسال تا از اعتبارات در اختیار وزارتخانه استفاده کنند.
هاشمی همچنین با اشاره به تسهیلات نوسازی ناوگان کشاورزی استان اظهار کرد: در روستاها وام یک میلیارد و 500میلیون ریالی برای 200 دستگاه کمباین بالای بیست سال و همین مقدار به صاحبان کامیون های مدل پایین به تعداد 100 دستگاه پرداخت می شود.
طبق گزارش دستگاه های مرتبط نرخ بیکاری در گلستان سال گذشته 11.7 درصد بود.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.