به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز چهارشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در گنبدکاووس به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر که در سربازخانه سرلشکر شهید هوشنگ اسدالله پور برگزار شد، گفت: دشمنان گمان می کنند با این اقدامات هیجانی می تواند بر اراده پولادی ملت ایران تاثیر بگذارند.
وی افزود: ملت ایران با تجربه چهار دهه ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان انقلاب بویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس و درسی که از ایثار و فداکاری شهدا آموخته، هرگز در برابر دشمنان کوتاه نمی آید.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: توطئه های جدید دشمنان انقلاب بویژه آمریکا یک بار دیگر با الطاف الهی و نیز ایستادگی، هوشیاری، ایثار و فدارکاری ملت و دولتمردان و تبعیت از رهبری انقلاب، به خودشان برمی گردد.
وی باتبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و با اشاره به جمله امام راحل که فرمودند 'خرمشهر را خدا آزاد کرد'، گفت: هر ملتی که دین خدا را یاری کند و در برابر دشمنان با ایثار فداکاری، ایستادگی نماید، نصرت الهی شامل آنان می شود.
امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: هر ملتی که خواهان پیروزی در برابر دشمنان و ناامید کردن آنان است بایستی اهل مقاومت، ایثار، فداکاری و شهادت باشد و یقینا مسیر ایستادگی و مقاومت، سختی های خود را نیز دارد که باید تحمل شود.
وی با تبریک ماه مبارک رمضان و اینکه در این ماه گناهان انسان مورد آمرزش الهی قرار می گیرد، برلزوم حفظ حرمت این ماه و بهره مندی از فضایل آن از سوی اقشار مختلف مردم تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، فرمانده سربازخانه سرلشکر شهید هوشنگ اسدالله پور گنبدکاووس نیز در این مراسم با تبریک سالروز آزادی خرمشهر، گفت: آزادی این شهر قهرمان درسایه تعامل و همکاری همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی حاصل شد.
سرهنگ اسماعیل نامنی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان آزادسازی خرمهشر و دیگر شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، افزود: با آزادسازی خرمشهر، نسخه رژیم بعث عراق و حامیان آن هم از نظر سیاسی و هم از نظر نظامی پیچیده شد.
به گزارش ایرنا، 36 سال پیش در روز سوم خرداد 1361، خرمشهر قهرمان در جریان عملیات بیت ‌المقدس‌ پس از 578 روز اشغال از چنگال دژخمیان بعثی آزاد شد.
خرمشهر مقاوم که بعد از 34 روز پایداری و مقاومت در چهار آبان ماه 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز (19 ماه) در تاریخ سوم خرداد 1361 بار دیگر به آغوش میهن اسلامی بازگشت.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم همچنین از تعدادی خانواده معظم شاهد با اهدای لوح سپاس تجلیل و ترفیع درجه برخی پرسنل پایور ارتش جمهوری اسلامی به آنان اهدا شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.