به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز سه شنبه در دومین جلسه شورای کشاورزی این شهرستان که باحضور معاون برنامه ریزی و اقتصادی رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان برگزار شد، گفت: حاصل 6 تا 9 ماه تلاش کشاورز در گرو برداشت محصول و دریافت وجه آن است و متولیان امر باید کمک کنند تا کشاورز با آرامش خاطر محصول را برداشت و پول آن را دریافت نماید.
وی با قدردانی از تلاش دست اندرکاران جهادکشاورزی، تعاون روستایی و اداره غله برای فراهم کردن تمهیدات لازم در خصوص خرید محصول کشاورزان، افزود: برخی مشکلات به وجود آمده در بحث ثبت اطلاعات کشاورز در سامانه، حمل و نقل بار و پرداخت بهای محصول باید طی دو روز آینده رفع شود.
کریمی با تاکید بر ضرورت پیگیری مطالبات و مشکلات کشاورزی توسط مدیران گنبدی، اضافه کرد: مسئولان استانی نیز بایستی پاسخگوی مدیران خود در شهرستان بوده و یا بخشی از اختیارات را به آنان تفویض نمایند.
وی تصریح کرد: جای تعجب و نگرانی است درحالی که گنبدکاووس یک چهارم تولیدات بخش کشاورزی گلستان را داشته و ظرفیت های زیادی درحوزه حمل و نقل محصول دارد اما حمل و نقل محصول به یک شهرستان دیگر استان واگذار می شود.
فرماندار گنبدکاووس هشدار داد: درصورتی که مشکلات به وجود آمده در تحویل محصول، حمل و نقل و پرداخت بهای محصول ازسوی مدیران استانی حل نشود، آنان باید پاسخگو باشند.
کریمی به فرسوده بودن تجیهزات و امکانات آتش نشانی گنبدکاووس نیز اشاره کرد و گفت: بارها این وضعیت به مدیران اعلام شده و جهادکشاورزی یا سازمان غله باید با تخصیص اعتبار نسبت به نوسازی آن اقدام نمایند.
به گزارش ایرنا، مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس نیز در این جلسه با برشمردن برخی مشکلات به وجود آمده در برداشت و حمل و نقل محصول، سامانه ثبت اطلاعات و تحویل نگرفتن کلزا با وزن بیش از هفت تن توسط مراکز خرید شهرستان، گفت: رفع این مشکلات توسط مدیران استانی درحال پیگیری است.
غلامعلی نورا افزود: تاکنون یک هزارو 580 هکتار از مزارع کلزا، یک هزارو 500 هکتار مزارع جو و یکصد هکتار مزارع گندم این شهرستان برداشت و بخشی از محصولات نیز تحویل 15 مرکز خرید شده است.
به گزارش ایرنا، سیروس آبادی رییس اداره غله گنبدکاووس نیز از پیش بینی 400 هزار تن ظرفیت انبار و سیلو برای خرید محصول گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: تنها مشکل در تحویل گندم که جدیدا شروع شده ثبت اطلاعات کشاورز در سامانه است که باید سریعتر رفع شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه رییس اداره تعاون روستایی گنبدکاووس برلزوم رفع مشکل تناژ بالای هفت تن و تحویل آن به مراکز خرید کلزا در شهرستان تاکید کرد و بخشداران مرکزی و داشلی برون گنبدکاووس نیز خواستار رفع مشکلات کشاورزان در برداشت و حمل محصول و نیز تشکیل کمیته ویژه تعیین خسارت مزارع در بخش مرزی داشلی برون بدلیل خشکسالی شدند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق گلستان با 160 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از قطب های مهم تولیدات کشاورزی این استان به شمار می رود.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.