به گزارش روز دوشنبه ایرنا احسان منصوریان به همراه همسر (شیما هاشم نیا) و فرزندش (ارسلان 9 ماهه) سفر خود را از 22فروردین ماه از مشهد آغاز کرد و تاکنون از شهرهای نیشابور، سبزوار، گرمه، جاجرم، اسفراین و بجنورد عبور کرده و در هفته جاری به گلستان رسید و هم اینک این استان را به سمت غرب کشور ترک کرد.
احسان منصوریان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار کرد: به چالش کشیدن سبک زندگی ماشینی هدف اصلی این سفر یک ساله است.
وی با بیان اینکه با کمترین هزینه و امکانات این سفر را آغاز کرده و هدف ما نشان دادن شعار 'خواستن توانستن است' می باشد، افزود: تلاش داریم که بیش از 10 هزار کیلومتر را در مدت یک سال رکاب زده و در پایان به مشهد برسیم.
این دوچرخه سوار ایرانگرد اضافه کرد: این رکابزنی خانوادگی حامل یک پیام با عنوان 'حفظ آب، خاک و هوا برای نسل های آینده و فرزندان ما ' است.
وی همچنین توجه و آگاهی دادن به مردم برای کاهش مصرف انرژی و حفظ محیط زیست را از برنامه های این سفر بیان کرد و یادآور شد: افراد جامعه با کمی تامل بر این مساله ترغیب به استفاده از وسائل نقلیه عمومی، دوچرخه و یا پیاده روی می شوند.
منصوریان گفت که در این سفر خانوادگی به شیوه گذشتگان به صورت ییلاق و قشلاق حرکت می کنند و در فصل بهار مناطق شمال ایران، تابستان غرب و شمال غرب، پائیز مناطق مرکزی و در زمستان در جنوب ایران رکاب زده و سپس به سمت شرق کشور و در نهایت خراسان رضوی ادامه مسیر می دهند.
وی همچنین خود را سفیر کمپین با دوچرخه و ترویج دهنده استفاده از این وسیله در رفت و آمدهای روزانه بیان کرد.
این دوچرخه سوار ایرانگرد همچنین بر استفاده مردم و مسئولان از این وسیله در مسیرهای داخل شهری و نیز اختصاص مسیرهایی از شهرها برای دوچرخه سواری تاکید کرد.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.