به گزارش خبرنگار ایرنا علی رفیقی روز پنجشنبه در نشست خبری در گرگان اظهارکرد: در این دانشگاه اختراعاتی تولید شده که در صورت حمایت و پشتیبانی دستگاه ها می تواند برای بهبود و رونق بخش های مختلف استان مانند صنعت و کشاورزی موثر و مفید باشد.
وی بیان کرد: یکی از این اختراعات که آزمون های گوناگون را با موفقیت پشت سرگذاشته، پهپاد (پرنده هدایت پذیر از دور) است که نمونه تولید شده آن در این مرکز دانشگاهی با نمونه های خارجی برابری کرده و کیفیتی همتراز آن دارد.
رییس موسسه آموزش عالی میرداماد گلستان افزود: متاسفانه دستگاه های اجرایی استان مادامی که نام خرید دستگاه به گوش می رسد، به جای مراجعه به شرکت ها و تولیدات بومی؛ عقد قرارداد با شرکت های تهرانی و یا خارجی را در اولویت قرار می دهند.
رفیقی ادامه داد: پهپاد تولید شده موسسه میرداماد که در مراحل تولید 15 بار آتش گرفته و از بین رفته، هم اینک یکی از پیشرفته ترین نمونه های تولید شده این محصول است اما نبود حمایت های کافی مانع از تولید انبوه آن است.
وی گفت: این پهپاد در بخش هایی مانند آمایش سرزمینی زمین های کشاورزی و یا نقشه برداری قابل استفاده است.
او در ادامه از برگزاری دومین کنفرانس ملی مهندسی و فن آوری ربات های پروازی به میزبانی این دانشگاه خبر داد و افزود: دوره اول این کنفرانس سال 95 و با پذیرش 120 مقاله از محققان استانهای کشور برگزار شد.
رییس موسسه آموزش عالی میرداماد گلستان بیان کرد: این کنفرانس در بخش های فناوری اطلاعات، انرژی های نو، نرم افزار، الکترونیک، مخابرات، کنترل، قدرت، کامپیوتر، هوش مصنوعی، مکانیک، مکاترونیک و هوا و فضا برگزار می شود و محققان و پژوهشگران می توانند مقالات علمی خود را تا تاریخ 10 تیرماه به آدرس http://fro2018.ir/ ارسال کنند.
رفیقی افزود: یکی از مشکلات جامعه علمی کشور برگزاری کنفرانس های متعدد با بازدهی پایین علمی است که موجب شده توجه محققان به کنفرانس هایی با توان بالای علمی و خروجی های اثبات شده اندک و کمتر از قبل باشد.
وی ادامه داد: کنفرانس ملی مهندسی و فن آوری ربات های پروازی در پایگاه استناد علوم جهان اسلام به ثبت رسیده و مقالات پذیرفته شده در آن با عنوان مقالات علمی و مورد تایید این پایگاه علمی منتشر خواهد شد.
به گفته وی؛ مقالات ارسال شده به این کنفرانس توسط 23 داور از دانشگاه های تربیت مدرس، صنعتی شاهرود، سمنان، گیلان، شهید بهشتی، علم و صنعت، امیرکبیر، سهند تبریز و نوشیروانی بابل و 8 داور از دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان و دانشگاه گلستان مورد قضاوت و بررسی قرار خواهد گرفت.
رفیقی بیان کرد: در حاشیه برگزاری این کنفرانس، چند کارگاه علمی و تخصصی با موضوع ربات و پهپاد با حضور اساتید برجسته برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.
اولین کنفرانس ملی ربات های پروازی ایران تابستان سال 95 به میزبانی موسسه آموزشی میرداماد گرگان برگزار شد.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.