به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی چهارشنبه شب در جمع روحانیون، مبلغان و هیات امنای مساجد گنبدکاووس گفت: با اینکه خروج آمریکا از برجام جای هیچ نگرانی برای کشور ما ندارد اما دشمنان تلاش می کنند با جنگ روانی و بزرگنمایی مشکلات اقتصادی، آحاد مردم را نگران نمایند.
وی با بیان اینکه در جامعه برخی مشکلات اقتصادی قابل رفع وجود دارد، تصریح کرد: نباید این مشکلات باعث ایجاد ناامیدی در جامعه شود.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: امروز انقلاب اسلامی ما پرشورتر از همیشه به مسیر خود ادامه می دهد زیرا این انقلاب نشات گرفته از نهضت امام حسین (ع) است و شور آن پایان یافتنی نیست.
وی تصریح کرد: انقلابی ماندن و دفاع از انقلاب و آرمان های آن بالاترین معروف است و همه اقشار جامعه بویژه علما و روحانیون بایستی نسبت به انجام این فریضه الهی احساس مسئولیت نمایند.
مام جمعه گنبدکاووس مساجد را از کانون های مهم فرهنگی جامعه دانست و گفت: یکی از دلایل افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه، غافل شدن از نقش محوری و تربیتی مساجد برای تربیت نیروهای انقلابی بوده که باید مجددا این نقش ها احیا شود.
حجت الاسلام ترابی افزود: برای احیای این نقش ها، مساجد با محوریت امام جماعت، هیات امنا و پایگاه بسیج آن بایستی برای خود نقشه راه فرهنگی محله محور پنج تا 10 ساله تدوین نمایند و با مدیریت صحیح اسلامی نسبت به پیشبرد برنامه ها اقدام نمایند.
به گزارش ایرنا، رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز در این گردهمایی که در مسجد هاشمی این شهر برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان از اعزام 158 مبلغ و روحانی به مساجد، حسینیه ها، ادارات و نهادها و پایگاه های فرهنگی و اجتماعی این شهرستان دراین ماه خبر داد و گفت: اقامه نماز جماعت، برپایی محافل انس با قرآن، جزخوانی و تفسیر قرآن از مهمترین برنامه های ماه رمضان در مساجد است.
حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی افزود: در کنار این برنامه ها، مبلغان و روحانیون باید مردم و خانواده ها را نسبت پیامدهای زیانبار فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی و از هم گسیختگی خانواده ها، آگاه نمایند.
هم اینک در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس با تنوع قومی و مذهبی، حدود 500 باب مسجد برای پیروان دو مذهب عمده اسلامی وجود دارد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.