براساس اعلام روز پنجشنبه استانداری گلستان حمیدرضا طیبی در دیدار با استاندار گلستان در گرگان همچنین به فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: علاوه بر حوزه علوم انسانی و آسیب‌های اجتماعی، جهاد دانشگاهی می‌تواند در بخش ‌هایی مانند پسماند و شیرابه‌های زباله، پزشکی به خصوص در زمینه سلول‌درمانی، سرطان پستان، زخم‌های بدخیم ناشی از دیابت و نازایی فعالیت کند.
وی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی می تواند توانمندی‌های خود را در خدمت توسعه استان گلستان قرار دهد، اظهار کرد: در آینده نزدیک دو پروژه بزرگ در بخش شرکت های دانش بنیان در گلستان افتتاح می شود.
طیبی به ظرفیت‌ خوب بخش کشاورزی استان برای توسعه نیز اشاره کرد و گفت: با وجود این ظرفیت دراستان؛ پایین بودن درآمد سرانه یکی از چالش‌های عمده در گلستان به شمار می‌رود.
به گزارش ایرنا استاندار گلستان هم با تاکید بر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه های مختلف توسعه گفت: مدیریت استان از طرح‌های مختلف اشتغالزایی جهاد دانشگاهی حمایت می کند و امیدواریم با استفاده از ظرفیت های این نهاد بتوانیم زمینه های توسعه استان را فراهم آوریم.
سید مناف هاشمی افزود: ما به دنبال اجرای طرح‌های مهم و بزرگ دانش بنیان در استان هستیم و گلستان ظرفیت های فراوانی برای توسعه دارد.
به گفته وی؛ با توجه به همجواری دریا، دشت، جنگل و اراضی کشاوزی؛ گلستان می تواند به عنوان یکی از پایگاه های خوب کشور در زمینه های پژوهشی و دانش بنیان معرفی شود.
حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی کشور در سفر به گلستان؛ مجتمع جهاد دانشگاهی، ساختمان مرکز آموزش علمی کاربردی گرگان و دفتر بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی را در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان افتتاح کرد.
اکنون هفت هزار و 500 نفر در 43 واحد جهاد دانشگاهی در سطح کشور فعالیت دارند.
جهاد دانشگاهی در استان گلستان از سال 88 تاسیس شده است.
گلستان واقع در شمال کشور دارای یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت است که در 33 نقطه شهری و بیش از یکهزار روستا سکونت دارند.
افزون بر 46 شرکت دانش بنیان در این استان فعال است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.