سرپرست هیات گُلف گلستان با تایید این خبر امروز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اردوی سه روزه تیم ملی وودبال مردان و زنان ایران هفته گذشته در تهران برگزار شد که گلستان در این اردو یک نماینده داشت.
سکینه ذاکر افزود: شهرام عسگری، مهلا نمازخوان و سیما جمال لیوانی در این اردو شرکت کردند که در پایان و پس از انجام تمرینات، کادر فنی تیم ملی سیما جمال لیوانی را به عنوان عضو اصلی تیم ملی برای اعزام به مسابقات بین المللی پیش رو انتخاب کردند.
یکی از رشته هایی که در دهه های اخیر بویژه در جنوب شرق آسیا تشکیل و رشد کرد، رشته ورزشی وودبال است.
وودبال ترکیبی از گلف و چوگان است که تمام ابزار و وسایل آن از چوب تهیه شده و در عین سادگی قوانین و بازی، از قابلیت دسترسی بالایی برای همه افراد جامعه برخوردار است.
سرپرست هیات گلف گلستان در ادامه به موقعیت رشته ورزشی وودبال در استان اشاره کرد و گفت: با وجود مشکلات در نظر داریم ورزش گلف را به عنوان سرشاخه وودبال در زمین هایی به ابعاد کوچکتر راه اندازی کنیم تا فضا برای رشد و پیشرفت علاقه مندان فراهم شود.
ذاکر ادامه داد: کشف استعداد، جذب حامی مالی قدرتمند، برگزاری کلاس آموزشی مربیگری، داوری و همچنین راه اندازی هیات های شهرستانی از مهمترین برنامه های هیات گلف گلستان است.
وی گفت: برخلاف ایران گلف طرفداران فراوانی در دیگر کشورهای جهان دارد و به همین دلیل و البته جذابیت های دیگر این رشته به ورزش های حاضر در رقابت های المپیک نیز اضافه شد.
علاوه بر جذابیت های خاص، گلف یکی از پول سازترین رشته های ورزشی در جهان است؛ به عنوان نمونه، 'تایگر وودز' قهرمان نامدار و بدون رقیب این رشته، پردرآمدترین و سرمایه دارترین ورزشکار جهان به حساب می آید.
3091/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.