رضا قوانلو روز یکشنبه درنشست کتابخوان ویژه استادان گروه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه پیام نور گنبدکاووس گفت: روستای کردآباد علی آباد کتول، روستای رضاآباد رامیان و روستاهای سیجوال و پنج پیکر بندرترکمن امسال صاحب کتابخانه عمومی می شوند.
وی افزود: ساختمان کتابخانه عمومی هر یک از دو شهر کلاله و مراوه تپه بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در چند ماه آینده به بهره برداری می رسند.
قوانلو یادآور شد: سال گذشته نیز چهار روستای شیرنگ علی آباد کتول، صادق آباد گالیکش، انقلاب آق قلا و آق امام مراوه تپه صاحب کتابخانه عمومی شدند.
وی اضافه کرد: هم اکنون در مناطق شهری و روستایی استان گلستان تعداد 56 باب کتابخانه متعلق به نهاد کتابخانه های عمومی و 22 باب کتابخانه مشارکتی با مجموع تقریبی 900 هزار جلد کتاب و 43 هزار عضو فعال است.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی گلستان از برنامه ریزی برای خرید 500 میلیون ریال کتاب از مولفان و ناشران این استان در سال جاری و اهدای آن به کتابخانه های عمومی خبر داد و گفت: اعتبار خرید کتاب از منابع استانی تامین می شود.
قوانلو با بیان اینکه سال گذشته نیز مبلغ 300 میلیون ریال از منابع استانی کتاب خریداری و در اختیار کتابخانه های عمومی گلستان گذاشته شد، افزود: علاوه بر این هر ساله تعداد قابل توجهی کتاب از نهاد کتابخانه های عمومی کشور بین کتابخانه های عمومی این استان توزیع می شود.
وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان اقشار مختلف مردم گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده بین مطالعه کتاب و کاهش آسیب های اجتماعی رابطه مستقیم وجود دارد و هرچه علم و آگاهی فرد بیشتر شود، آسیب های اجتماعی درجامعه کمتر می شود.
قوانلو با مقایسه دو کشور ژاپن و ایران و آغاز تقریبا همزمان برنامه های توسعه در این دو کشور، افزود: اکنون وضعیت توسعه ژاپن با کشور ما اصلا قابل قیاس نیست و یکی از دلایل رشد و توسعه این کشور، توجه به مطالعه و پژوهش است.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی گلستان ادامه داد: اکنون میزان مطالعه هر ژاپنی در روز 89 دقیقه است اما این میزان برای ایرانی ها تنها چند دقیقه است.
وی با اشاره به ظرفیت های فضای مجازی، گفت: از ظرفیت های این حوزه در صورت مدیریت صحیح می توان در افزایش سرانه مطالعه اقشار مختلف جامعه استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست رضا یازرلو رییس دانشگاه پیام نور گنبدکاووس نیز توجه به مطالعه بیشتر بویژه در حوزه دانشگاه ها را مهم دانست و گفت: رسالت اصلی مراکز آموزش عالی بویژه دو رکن استاد و دانشجو خواندن و تحقیق و پژوهش است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
در این نشست سه تن از استادان دانشگاه پیام نور گنبدکاووس هر یک با معرفی یک کتاب و بیان کلیات آن برای حاضرین، برضرورت مطالعه این کتاب ها که 'انسان شفابخش، هنر همسر داری و جرم شناسی نظری' نام داشتند، توسط دانشجویان تاکید کردند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.