به گزارش روز سه شنبه ایرنا عبدالرضا چراغعلی درهمایش بیماران خاص در گرگان اظهار کرد: در حوزه زنان مبتلا به این بیماری بیشترین فراوانی مربوط به سرطان سینه و در مردان سرطان روده بزرگ، پروستات و معده است.
وی همچنین میزان رشد بیماری دیابت را در استان 17 درصد بیان کرد و افزود: این بیماری ها یک هشدار است که باید روش زندگی و تغذیه خود را تغییر دهیم.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان افزود: در حوزه تالاسمی نیز 600 بیمار در استان شناسایی شده اند و گلستان جزو پنج استان با بیشترین تعداد این بیماران است.
وی بدون بیان آماری در این مورد اضافه کرد: تعداد بیماران دیالیزی استان نیز رشد چشمگیری دارد که افزایش افراد مبتلا به فشار خون و دیابت در این بخش تاثیرگذار بوده است.
چراغعلی با اشاره به فعالیت 30 تشکل مردم نهاد در حوزه سلامت در استان، تصریح کرد: با توجه به هزینه های بالای درمان و داروهای بیماران خاص، دولت با اجرای طرح سلامت بار بزرگی را از دوش خانواده های این بیماران برداشت و در عین حال همراهی تشکل ها و خیرین حوزه سلامت در این بخش ضروری است.
وی بر تلاش رسانه ها به منظور افزایش آگاهی خانواده ها در حوزه سلامت و پیشگیری و مقابله با بیماری ها تاکید کرد و افزود: تغییر روش زندگی، ورزش، تغذیه و با نشاط بودن از راهکارهای کاهش و مقابله با این بیماری ها است.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.