به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مناف هاشمی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی جوانان، سازمان های مردم نهاد و سمن های فعال حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان که با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: به جای 100 واحد بوم گردی که قرار است تا آخر سال افتتاح شود، باید 200 خانه روستایی احیا و به محل اقامت گردشگران تبدیل شود.
وی بیان کرد: نباید از کنار ظرفیت گردشگری و به خصوص بوم گردی گلستان به آسانی گذشت و فرصت تامین درآمد و ایجاد شغل به خصوص برای جوانان روستایی را از دست داد.
استاندار گلستان افزود: در گذشته کشاورزی عامل اصلی توسعه استان معرفی و به بخش های دیگر مانند گردشگری بی توجهی شده که در نتیجه آن زیرساخت های گردشگری استان هنوز ناتمام است.
هاشمی اضافه کرد: با نگاه یک بخشی، گلستان توسعه نیافته و امکان رسیدن به پیشرفت های پایدار امکان پذیر نخواهد بود.
وی گفت: حق گلستان این نبود که در بخش کشاورزی به فعالیت های خاص محدود شده و حتی از بهره وری بیشتر زمین ها با اجرای طرح هایی مانند زهکشی شوره زارها محروم بماند.
استاندار گلستان ادامه داد: در دولت تدبیر و امید برای نخستین بار زهکشی زمین های شوره زار شمال گلستان در دستور کار قرار گرفت و تاکنون 30 هزار هکتار این اراضی زهکشی و برای اجرای طرح های کشاورزی مهیا شده است.
وی اضافه کرد: توسعه و رونق بیشتر بخش صنعت، اولویت دیگر گلستان است اما برای رسیدن به این هدف باید همه ملاحظات زیست محیطی را در نظر بگیریم.
استان مرزی و شمالی گلستان دارای یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که 46.7 درصد از این جمعیت در بیش از یکهزار روستا سکونت دارند و بیشتر ساکنان این مناطق از طریق کشاورزی و دامپروری تامین معاش می کنند.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.