به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین افتتاحیه این جشنواره که بعدازظهر چهارشنبه برگزار شد، فرماندار کلاله گفت: عشق و علاقه به پرورش اسب اصیل ترکمن در تاریخ این مرز و بوم ریشه عمیقی دارد و با آداب و سنن مردم منطقه عجین شده است.
محمد حمیدی تشویق به نگهداری و پرورش اسب، ایجاد رقابت سالم بین پرورش دهندگان اسب در راستای حفظ و احیای نژاد اسب اصیل ترکمن، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه گردشگری و فرهنگ و اقتصاد روستا را از اهداف برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در این شهرستان برشمرد.
وی افزود: تلاش ما این است که با تهیه و تدارک زیرساخت های لازم، این جشنواره را در سطح بین المللی برگزار نماییم.
فرماندار کلاله با بیان اینکه ظرفیت ها و انگیزه های لازم برای توسعه پرورش اسب و همچنین برگزاری جشنواره های ملی در عرصه های مختلف سوارکاری و پرورش اسب در این شهرستان وجود دارد، ادامه داد: روستای صوفیان محل برگزاری این جشنواره تا فرودگاه و مرکز شهرستان کلاله 10 کیلومتر بیشتر فاصله ندارد و علاوه بر آن، برگزاری مسابقات اسبدوانی در گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن از ظرفیت های توسعه و ارتقای این جشنواره در سطح بین المللی است.
حمیدی اعلام کرد: با پیگیری و تمهیدات صورت گرفته برای احداث مجموعه سوارکاری و پرورش اسب در روستای صوفیان و در محل برگزاری این جشنواره، اعتبار لازم پیش بینی شده که در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود.
فرماندار کلاله همچنین اظهار داشت: به منظور ارتقای علمی فعالان صنعت پرورش اسب، پیگیر اختصاص رشته دانشگاهی آن هستیم تا جوانان ما به صورت علمی در این عرصه فعالیت داشته باشند.
به گزارش ایرنا در این جشنواره، مسابقه زیبایی اسب با شرکت 240 راس اسب در 10 دور مختلف از کره های پای مادر تا اسب های سیلمی شرکت کردند و بر اساس قضاوت داوران، به اسب های اول تا سوم هر دور هدایایی اهدا شد.
شهرستان کلاله با بیش از 130 هزارنفر جمعیت و از مراکز عمده پرورش اسب اصیل ترکمن در استان گلستان است.
7478/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.