به گزارش روز شنبه ایرنا در این رقابت ها در رشته فوتبال پسران؛ تیم گرجستان، مرکز جامع توانبخشی بهکوش گرگان و مرکز سندروم گیلان به ترتیب اول تا سوم شدند.
در رشته فوتسال نیز دختران خوزستان قهرمان شدند، چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی مقام های دوم و سوم را کسب کردند.
ورزشکاران رشته های دو و میدانی و بوچیا این رقابت ها نیز با توانمندی های مختلف و در رده های سنی گوناگون مسابقات خود را برگزار و در پایان نفرات اول تا هشتم احکام قهرمانی و مدال دریافت کردند.
این رقابت ها با حضور 455 ورزشکار از 14 استان و 47 مرکز توانبخشی معلولین جسمی و حرکتی کشور از 19 تا 21 اردیبهشت ماه به میزبانی مرکز جامع توانبخشی بهکوش گرگان و اداره کل بهزیستی استان گلستان برگزار شد.
همچنین تیم گرجستان با 9 ورزشکار در رشته های دو و میدانی زنان و فوتبال و پنج همراه در این دوره شرکت داشت.
دوره قبلی این بازی ها در شهرستان دزفول برگزار شد و قرار است بیست و پنجمین دوره آن شهریور ماه سال جاری به مدت یک هفته در مشهد برگزار شود.
در استان گلستان 16 مرکز عضو کمیته ویژه المپیک ایران هستند که در این بازی ها با حدود 180 ورزشکار و همراه حضور داشتند.
المپیک ویژه یک برنامه چند وجهی ورزشی، اجتماعی و فرهنگی و در بر گیرنده تمرینات، مهارت آموزی و بازی های ورزشی برای کودکان و بزرگسالان معلول و با اختلالات ذهنی و هوشی (ID) است.
المپیک ویژه یک برنامه بین المللی سالانه در برگیرنده تمرینات و بازی های ورزشی برای بیش از چهار و نیم میلیون کودک و بزرگسال کم توان ذهنی در بیش از 170 کشوربوده که توسط افزون بر یک میلیون داوطلب و حامی اداره می شود.
مشارکت در فعالیت های المپیک ویژه ایران از سال 1381 تاکنون با هماهنگی سازمان های دولتی و موسسات غیر دولتی مرتبط با ورزش، توانبخشی و کم توانان ذهنی پیگیری می شود.
افزون بر 20 هزار نفر زیرپوشش برنامه های آموزشی و رقابت های داخلی و بین المللی المپیک ویژه ایران هستند.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.