به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم آغاز این دوره از مسابقات قرآنی که روز شنبه برگزار شد، رییس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس درسخنانی اظهار داشت: این دوره از مسابقات در 11 رشته برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین نصرت الله جعفری گفت: درمرحله مقدماتی این مسابقات یک هزار و 40 نفر شامل 700 نفر از برادران و 340 نفر از خواهران فعال درحوزه قرآنی شرکت کردند که حدود 300 نفر آنان به مرحله شهرستان راه یافتند.
وی افزود: نفرات برتر این دوره از مسابقات که در رشته های 'حفظ قرآن شامل حفظ پنج، 10 و 20 جزء و نیز حفظ کل قرآن، قرائت، ترتیل، اذان و دعا خوانی' برگزار می شود، به مرحله استانی راه می یابند و درصورت موفقیت به مرحله کشوری و درنهایت به مرحله بین المللی این مسابقات راه می یابند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان نیز در این مراسم گفت: امسال در این دوره از مسابقات جمعیت قابل توجهی از فعالان قرآنی در مرحله مقدماتی در مدارس و حوزه های علمیه خواهران و برادران شهرستان های مختلف استان شرکت کردند.
حجت الاسلام و المسلمین سیف الله سهرابی افزود: پس از مرحله مقدماتی 6500 نفر آنان به مرحله شهرستانی راه یافتند که مسابقات این مرحله که از چند روز پیش در هر یک از 14 شهرستان استان گلستان درحال برگزاری است.
وی اضافه کرد: استان گلستان در مسابقات حفظ قرآن که چندی پیش در کشور برگزار شد، جزو پنج استان برتر کشور انتخاب شد و تعهد کرده ایم که با تلاش قاریان گلستانی در مسابقات امسال، تعدادی از آنان به مرحله بین المللی این رخداد بزرگ فرهنگی راه یابند.
به گزارش ایرنا، چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله شهرستانی با حضور داوران هر رشته تا عصر امروز در گنبدکاووس ادامه دارد.
شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.