به گزارش ایرنا سیدمناف هاشمی امروز شنبه در شورای برنامه ریزی گلستان با ابراز تعجب از غیبت برخی مدیران گفت: انتظار می رود مدیران استان در جلسات و کارگروههای مهم شخصا حضور موثری داشته باشند.
وی همچنین بر اولویت بندی طرح ها در جذب و هزینه کرد اعتبارات تخصیصی به استان تاکید کرد و گفت: در این راستا باید روی جذب سرمایه گذار خصوصی و اعتبار ملی، اجرای طرح های اشتغال زودبازده، کاهش آسیب های اجتماعی و نظایر آن توجه ویژه داشته باشیم.
وی سرمایه گذاری در جذب اعتبارات ملی برای ساماندهی مدیریت پسماند گلستان در شهرهای آزادشهر و آق قلا، پیگیری ایجاد یا تکمیل زیرساخت موردنیاز شهرک یک هزار هکتاری اترک و زیرساخت بندرخشک در گمرک اینچه برون، ساخت پل در مسیر راه آهن گرگان - اینچه برون و فراهم کردن زیرساخت های گردشگری را از جمله اولویت های طرح های توسعه گلستان برشمرد.
همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گزارشی از اعتبارات جذب شده در برنامه پنجم توسعه استان ارایه کرد و گفت: طی این مدت 27 هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه استان ابلاغ شد که افزون بر 51 درصد آن تخصیص یافت.
حسین پیشقدم افزود: هرچند عملکرد دستگاه های اجرایی در جذب اعتبارات برنامه پنجم توسعه استان خوب بود اما در ایجاد یا تکمیل زیرساخت منطقه کمک شایانی نداشت.
وی سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت های مورد نیاز طبق اولویت، ساماندهی روستاهای فاقد گاز و اتمام طرح های گازرسانی نیمه تمام، جذب اعتبارات فایناس، قیر رایگان، مدیریت پسماند و ایجاد ارزش افزوده، استفاده از وام ارزی برای سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل، کاهش فقر و توسعه عدالت اجتماعی، حمایت از صنایع کوچک، بازسازی بافت های فرسوده و ایجاد فرصت شغلی بیشتر در مناطق محروم را از جمله اولویت های مهم و قابل پیگیری سال 97 در گلستان برشمرد.
استان گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 حدود یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.