براساس اعلام روز یکشنبه دادگستری به ایرنا هادی هاشمیان اظهار کرد: منابع طبیعی ارزش ریالی این عرصه ها را حدود 3هزار و 930 میلیارد ریال برآورد کرده است.
وی یادآور شد: در نشست های شورای حفظ بیت المال استان اعلام شده بود برای مدیرانی که دست اندازی ها به عرصه های ملی و منابع طبیعی را اعلام نکنند، پرونده تشکیل می شود و این امر باعث افزایش گزارش تخلف ها به دستگاه قضایی در 2 سال گذشته شده است.
به گفته وی؛ با توجه به اهمیت این موضوع دادگاه های تخصصی هم به منظور افزایش سرعت در رسیدگی به پرونده های زیست محیطی در حوزه های قضایی استان فعال است که نتیجه آن افزایش آرای خلع ید ازعرصه های جنگلی و مرتعی گلستان بود.
وی ادامه داد: همچنین عزم جدی در قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی سبب شده مدیریت امور اراضی استان محکم تر پای اجرای آن بایستد که نتیجه این اقدامات کاهش چشمگیر تغییر کاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در گلستان است.
رییس دادگستری کل گلستان تاکید کرد که امسال نیز همچون سال های گذشته در برخورد با زمین خواری منتظر تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز و شکایت دستگاه های متولی نمی مانیم و به محض دریافت گزارش مردمی برای متخلفان، پرونده تشکیل می شود.
به گزارش ایرنا در گلستان 70 درصد زمین ها را عرصه های مرتعی و جنگلی تشکیل می دهد و این مساله بروز پدیده زمین خواری را افزایش داده و کشف تصرف های غیرمجاز اراضی در نقاط مختلف استان نشان دهنده این مساله است.
حوزه منابع طبیعی گلستان شامل یک میلیون و 397 هزار هکتار اراضی ملی، 452 هزار هکتار جنگل، 862 هزار هکتار مرتع، 26 هکتار بیابان، 20 هزار هکتار اراضی ساحلی و 62 هزار هکتار موات است.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.