به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز پنجشنبه درمحل سالن ورزشی المپیک شهر گنبدکاووس برگزار شد، از 50 معلم نمونه در سطح شهرستان و سه معلم نمونه استانی با اهدی لوح سپاس و هدیه نقدی تجلیل شد.
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس در این مراسم با تبریک روز معلم، گفت: امروز همه باید در برابر مقام و منزلت معلم که هم شان با رسالت انبیای الهی تعریف شده، سر تعظیم فرود آوریم.
عبدالقدیر کریمی بااشاره به برخی موفقیت های معلمان و دانش آموزان گنبدی درحوزه های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی درسطح استان و کشور، برلزوم توجه ویژه برای رفع برخی کمبودها درحوزه آموزش و پرورش این شهرستان تاکید کرد.
وی افزود: چند سالی است که بحث جمع آوری دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس که قدمتی چند دهه ای دارد و انتقال آن به مرکز استان، مطرح است که این موضوع جامعه فرهنگیان و مردم این شهرستان را نگران کرده است.
کریمی، فقدان ساختمان ملکی اداره آموزش و پرورش شهرستان را از دیگر مشکلات این نهاد در گنبدکاووس ذکر کرد و گفت: باتوجه به استعدادهای ورزشی گنبدکاووس، راه اندازی یک باب هنرستان تربیت بدنی دراین شهر ضروری است.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم در سخنانی با قدردانی از مساعدت بانک ملی ایران برای احداث چند باب مدرسه درسطح استان گلستان، گفت: شغل معلمی شغلی زیربنایی است و باید به معلمان توجه شود تا این قشر هیچ دغدغه اقتصادی و معیشتی نداشته باشند.
قرجه طیار افزود: مجلس شورای اسلامی با همکاری دولت طرح هایی را در برنامه ششم توسعه کشور برای حمایت از معلم و رفع دغدغه های معیشتی آنان دارد و هر طرح و لایحه ای که دراین حوزه ارائه شود، توسط نمایندگان تصویب می شود.
به گزارش ایرنا، عضور هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این مراسم با اشاره به تعامل خوب این بانک با وزارت آموزش و پرورش، از پرداخت تسهیلات ویژه قرض الحسنه و معیشتی به فرهنگیان به مبلغ 40 هزار میلیارد ریال در دو سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز پرداخت این تسهیلات ادامه می یابد.
برات کریمی افزود: بانک ملی ایران در بحث مدرسه سازی نیز با آموزش و پرورش مشارکت دارد و درسال های گذشته 71 باب مدرسه ساخته است و در نظر دارد امسال نیز مدارسی را بسازد که 6 باب آن در استان گلستان خواهد بود.
به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز در این مراسم به برخی موفقیت های آموزش و پرورش گنبد که یک پنجم جمعیت دانش آموزی و یک چهارم مساحت این استان را دارد، اشاره کرد و گفت: این شهرستان در بحث مشارکت خیرین در مدرسه سازی با احداث 30 باب مدرسه، رتبه اول گلستان را دارد.
احسان گوهری راد افزود: کسب رتبه اول جشنواره خوارزمی در رشته زبان و رتبه دوم قبولی در امتحانات خرداد سال سوم دبیرستان در استان گلستان و کسب رتبه اول جشنواره تدریس برتر در رشته خوشنویسی در کشور از افتخارات معلمان و دانش آموزان گنبدی است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت دشرق استان گلستان واقع است و علاوه بر حدود 70 هزار دانش آموز، افزون بر 3500 فرهنگی شاغل نیز دارد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.