به گزارش خبرنگار ایرنا، کلانتری صبح امروز در بدو ورود به استان از طریق فرودگاه بین المللی گرگان با حضور در مزار شهدای شهرستان گرگان در امامزاده عبدالله، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
وی با قربان محمد دبیری محیط بان گلستانی که در سال 95 یک صیاد را به طور غیرعمد به قتل رسانده و با پیگیری های مربوطه چند روز پیش با رضایت اولیای دم آزاد شده بود دیدار و با حضور بر مزار شهید 'یحیی شاهکوه محلی' از محیط بانان استان گلستان که در سال 85 در درگیری با شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیده بود، باقرائت فاتحه، مزار این محیط بان شهید را غبارروبی و عطرافشانی کرد.
معاون رییس جمهوری در ادامه سفر خود به استان گلستان در محل احداث پارک پسماند گرگان که فاز صفر آن در روز زمین پاک افتتاح و به بهره برداری رسیده بود و اکنون در مراحل ساخت فازهای اول و دوم می باشد، حضور یافت و از روند احداث این پارک بازدید نمود.
این محل تا اواخر اسفند سال گذشته محل دپوی زباله ها و نخاله های ساختمانی و فاضلاب انسانی بود که با دستور استاندار گلستان از تخلیه این موارد در این مکان جلوگیری و این تپه که در جنب تپه سوگله گرگان (هزار پیج) قرار دارد، به پارک پسماند تغییر کاربردی داده است.
کلانتری همچنین پیش از ظهر امروز به همراه سعید نمکی معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور و چند تن از معاونین خود در نخستین جلسه شورای اداری استان گلستان در سال جاری حضور یافت.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حاشیه بازدید از پارک پسماند گرگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان ، برنامه ها و اولویت های این سازمان از جمله مساله تالاب ها، مساله ریزگردها، مساله پسماندها و بهبود هوای کلان شهرها و همچنین آخرین وضعیت پسماندهای شمال کشور و دریاچه ارومیه را تشریح کرد.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور سپس با سفر به شرق استان گلستان در جلسه شورای راهبردی پارک ملی گلستان و اولین جلسه هیات امنای این پارک شرکت کرد و با تاکید بر توسعه پارک ملی گلستان در قالب پروژه مورد مطالعه گفت: در قدم نخست باید طرح جامع پارک ملی گلستان تدوین شود.
کلانتری اضافه کرد: نخستین قدم در پارک ملی گلستان مطالعه دقیق آن و تهیه طرح جامع برای این پارک است که ممکن است در دل این طرح جامع، 300 تا 500 پروژه کوچک و بزرگ دیده شود.
وی تصریح کرد: هیات امنا باید در این راستا فعال باشد و باید با دقت ببینند که چه انتظار و خواسته ‌ای در قالب سیاست ‌های کلان دولت و محیط زیست از پارک ملی گلستان دارند.
معاون رییس جمهوری اضافه کرد: اگر در سال ‌های گذشته طرحی تهیه شده باید بازنگری شده و به روز شود و در آن احیا، تجهیز و نگهداری پارک ملی گلستان دیده شود.
3014/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.