به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین مراسم که روز سه شنبه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی درسالن اجتماعات خانه معلم گنبدکاووس همراه بود، از 109 دانش آموز و 36 فرهنگی برتر این دو جشنواره با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
فرج الله رزاقی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این مراسم با تبریک روز معلم، آسیب های اجتماعی را از مهمترین تهدیدها علیه نسل جوان و نوجوان دانست و گفت: برای مصون ماندن از آسیب ها باید با تقویت مثبت اندیشی به مسائل اجتماعی، اعتماد و خودباوری در دانش آموزان، از همه ظرفیت ها از جمله تشکل های مردم نهاد و دانش آموزی، خانواده ها، رسانه ها و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، برای آگاهی بخشی به این قشر استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز در این مراسم گفت: هفتمین جشنواره نوجوان سالم با محوریت ترویج شیوه زندگی سالم و نیز پیشگیری از گرایش به رفتار پرخطر، سوء مصرف مواد و آسیب اجتماعی و افزایش سطح مهارت و آگاهی دانش آموزان از آبان سال گذشته آغاز شد.
رضا طبرسا افزود: این جشنواه در مقطع ابتدایی در رشته‌ های نقاشی و انشا و در مقطع متوسطه دوره اول و دوم در هشت رشته نقاشی، روزنامه دیواری، ایده پردازی، مقاله، عکس، فیلم، نرم افزار چند رسانه‌ای، نمایش و تئاتر برگزار شد.
وی با تاکید برضرورت همکاری بیشتر خانواده ها با اولیای مدرسه درپیشگیری از آسیب های اجتماعی، اضافه کرد: خانواده ها باید علاوه بر آگاهی بخشی به فرزندان خود در محیط خانه، دوست یابی های آنان را در محله و مدرسه نیز رصد نمایند.
طبرسا تصریح کرد: خانواده ها بایستی در مسائل پرورشی و تربیتی فرزندان خود از توهین، تنبیه، تحقیر و تهدید بشدت پرهیز نموده و به جای آن از توجه، تایید، تحسین و تقدیر استفاده نمایند.
همچنین درحاشیه این مراسم کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: پس از فراخوان هفتمین جشنواره سراسری نوجوان سالم در مجموع 9 هزار و 100 اثر در محورهای مختلف جشنواره به دبیرخانه این جشنواره در شهرستان ها ارسال شد.
زهره برزعلی افزود: پس از بررسی آثار رسیده در شهرستان ها، تعداد یک هزارو 150 اثر به مرحله استانی این جشنواره راه یافت که در این مرحله پس از داوری آثار تعداد 109 اثر بعنوان اثر برگزیده انتخاب شد که امروز از صاحبان آن تجلیل می شود.
وی اضافه کرد: از آثار دانش آموزی جشنواره هفتم 45 اثر به مرحله کشوری راه یافتند که قرار است شهریور امسال مراسم اختتامیه آن در یکی از شهرهای کشور که هنوز نام آن اعلام نشده، برگزار شود.
برزعلی گفت: امروز علاوه بر تجلیل از آثار برتر دانش آموزی در مرحله استانی، از 36 اثر برتر همکاران فرهنگی در پنجمین جشنواره ابتکارات پیشگیری از آسیب ها نیز تجلیل می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و آموزش و پرورش آن نیز حدود 70 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.