سیدجواد قدس علوی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گلستان در سال های اخیر با توجه ویژه به توسعه آبزی پروری به یکی از استانهای برتر تولید میگو در کشور تبدیل شده که تلاش می کنیم با فراهم آوردن همه مقدمات لازم برای تکمیل چرخه تولید، علاوه بر خودکفایی در این زمینه ، میزان برداشت این آبزی را در استان تا حد امکان افزایش دهیم .
وی بیان کرد: کارگاه تکثیر بچه میگو شهرستان گُمیشان به مساحت 9 هزار و 500 مترمربع با سرمایه گذاری 23 میلیارد ریالی بخش خصوصی ساخته و بزودی بهره برداری می شود.
مدیرکل شیلات با بیان اینکه بهره برداری از این کارگاه به رفع نیاز و وابستگی به دیگر استانها کمک می کند، افزود: این مجتمع از بخش های مختلفی از جمله سامانه آبگیری، سیستم عمل آوری آب، سیستم هوادهی و گرمایش سالن، سالن پرورش لارو، سالن مولد سازی و سالن تولید غذای زنده تشکیل شده و از مجهزترین کارگاه های تکثیر و تولید بچه میگو در کشور است.
به گزارش ایرنا مجتمع تولید میگوی گمیشان در شمال غرب گلستان هم اینک از مهمترین مراکز تولید این آبزی در کشور است که در طراحی نهایی با سطح 28 هزار هکتار ، نیاز میگوی داخل را به طور کامل تامین خواهد کرد.
بر اساس اعلام اداره کل شیلات، 80 درصد میگوی تولیدی گلستان به خارج از کشور صادر می شود.
مطابق پیش بینی شیلات گلستان از طرح پرورش میگو در افق چشم انداز 1404 تولید 17 هزار و 250 تن میگو، ارز آوری 100 میلیون دلاری و اشتغال زایی 8هزار و 500 نفری مورد نظر است.
تولید میگو در مجتمع پرورشی گمیشان سال گذشته یکهزار و 690 تن بود که در مقایسه با سه سال قبل هزار و 200 تن افزایش داشت.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.