به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی نورا عصر دوشنبه درنخستین جلسه شورای کشاورزی این شهرستان گفت: تمهیدات لازم برای خرید محصولات زراعت پاییزه در گنبدکاووس انجام شده و تنها همکاری اعضای این شورا همچون سال های گذشته برای پیشگیری از مشکلات احتمالی ضروری است.
وی به سطح قابل برداشت گندم، جو و کلزا در گنبدکاووس نیز اشاره کرد و افزود: درسال زراعی جاری 103 هزار و 500 هکتار گندم، 11 هزارو 900 هکتار دانه روغی کلزا و 16 هزار هکتار جو با پیش بینی تولید 271 هزار تن گندم، 26 هزار تن جو و 12 هزار تن کلزا قابل برداشت می باشد.
نورا، فصل برداشت این محصولات در گنبدکاووس را از اواخر اردیبهشت امسال اعلام کرد و یادآور شد: درسال زراعی 97 - 96 به دلیل خشکسالی و بارندگی اندک در زمان کشت افزون بر 20 هزار هکتار از مزارع گندم و کلزا دچار خسارت شدند.
وی همچنین با تشریح اقدامات صورت گرفت برای کاشت و داشت محصولات زراعت پاییزه و نیز توزیع انواع نهاده های شیمیایی، تصریح کرد: امسال خرید محصول از طریق سامانه طراحی شده وزارت جهادکشاورزی از کشاورزان خریداری می شود و کشاورزانی که هنوز در این سامانه ثبت نام نکردند هر چه سریعتر به مراکز خدمات جهادکشاورزی مراجعه نمایند.
به گزارش ایرنا، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با مهم دانستن مساله برداشت محصولات پاییزه، برلزوم همکاری همه اعضای شورای کشاورزی و نیز بخشداران و دهیاران این شهرستان تاکید کرد.
عبدالقدیر کریمی افزود: اعضای شورای کشاورزی بایستی تکیه گاه کشاورزان در برداشت محصول باشند زیرا حاصل چند ماه تلاش و زحمت آنان به ثمر می رسد و نباید خدای ناکرده با اقدام نادرست یا کم توجهی متولیان این زحمات هدر رود.
وی، توجه به معاینه فنی کمباین ها برای جلوگیری از ریزش محصول، تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان و ماشین آلات این بخش و برداشت محصول، تجهیز ماشین های آتش نشانی و رفع نواقص احتمالی و تسریع در کارشناسی اراضی خسارت دیده امسال را مورد تاکید قرار داد.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه، رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس گزارشی از بارش های سال زراعی جاری و مدیر تنظیم بازار جهادکشاورزی گلستان نیز مصوبات شورای کشاورزی این استان را برای حاضرین قرائت کرد و گفت: با دستور استاندار، جاده های بین مزارع در هر شهرستان به مقدار یکصد کیلومتر برای فصل برداشت رگلاژ می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق گلستان و با افزو بر 160 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از قطب های مهم تولیدات کشاورزی این استان بویژه در تولید گندم است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.