به گزارش ایرنا از استانداری گلستان شهرام کوسه غراوی روز شنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان در گرگان از شناسایی افزون بر 60 سکونتگاه غیررسمی در استان نیز خبر داد.
عضو شورای عالی معماری و شهرسازی همچنین با تاکید بر توجه به منظر شهری اظهار کرد: حضور بخش خصوصی می تواند به بهبود کیفیت ساخت و سازها و زیبایی شهری کمک کند.
**سرمایه گذاران برای احیای بافت های تاریخی و فرسوده حمایت شوند
استاندار گلستان هم گفت: برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی اقدامات از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به منظور شرکت سرمایه گذاران در احیای بافت های تاریخی و فرسوده ایجاد بسترهای لازم و بسته های حمایتی ضروری است.
سید مناف هاشمی اظهار کرد: گلستان تاکنون از ظرفیت های ستاد بازآفرینی آن گونه که باید و شاید استفاده نکرده و آمارها نشان می دهد به جز ارقام اندکی در گرگان و گنبدکاووس جذب خاصی صورت نگرفته است.
وی افزود: این درحالی است که با فعال شدن چرخه اقتصادی در بافت های تاریخی و فرسوده و با منابع خوبی که دولت در این بخش ارائه می دهد زمینه اشتغال و کاهش آسیب ها فراهم می شود.
استاندار گلستان با بیان اینکه خواسته های استان به درستی به دولت منتقل شود، اضافه کرد: گلستان میزبان اتباع خارجی بوده و انتظار می رود دولت حمایت های لازم را از استان در این راستا داشته باشد.
وی گفت: 900 هکتار در گرگان، 600 هکتار در گنبدکاووس و در باقی شهرهای استان نیز بافت های فرسوده ، تاریخی و سکونتگاه های نامطلوب وجود دارد و تنها در گرگان طی پنج سال حدود 5 هکتار از این بافت ها احیا شده که این رقم بسیار کم است.
هاشمی با اشاره به اینکه در سال گذشته 110 میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی برای استان جذب شده است، افزود: انتظار می رود این رقم در سال جاری با هزار درصد رشد به بالای یکهزار میلیارد ریال برسد.
وی ادامه داد: براساس مصوبه ابتدای سال‌جاری باید 30 درصد تخصیص اعتبارات دستگاه‌های متولی در این بخش هزینه شود.
به گفته وی؛ باید تلاش‌ها به گونه‌ای باشد که استان در مقطع کنونی از ظرفیت دستور رییس جمهوری در خصوص بازآفرینی شهری بهره بیشتری ببرد.
دکتر هاشمی ادامه داد: در این بخش می‌توان حتی از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارج از استان هم استفاده کرد وحمایت های لازم را از سرمایه‌گذاران به عمل می‌آوریم.
به گزارش ایرنا 16 شهر استان گلستان دارای بافت فرسوده به مساحت دو هزار و 28 هکتار بوده که 973 هکتار آن در شهرهای گرگان و گنبدکاووس واقع است.
بافت های فرسوده گرگان بیشتر محلات میخچه گران، سرپیر، کوی سجادیه، کوی فردوسی، آلوچه باغ، ملل، محله امام رضا (ع)، قزاق محله، میرکریم و کوی طالقانی را شامل می شود.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.