به گزارش روز یکشنبه دفتر امام جمعه گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار جمعی از علما و روسای قبایل و عشایر شرق سوریه اظهار کرد: صفا و صمیمیت اقوام استان بر سه اصل پذیرش از صمیم قلب، صداقت و روابط براساس آن و احترام متقابل به مقدسات همدیگر استوار است.
امام جمعه گرگان افزود: این اصول از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی پایه و اساس وحدت و زندگی با آرامش مردم این استان بوده است.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین به حوادث سوریه اشاره کرد و افزود: این کشور از گذشته دوست ایران بوده و حوادث سوریه ملت و مسئولان ما را نگران کرده است.
امام جمعه گرگان با اشاره به اقدامات برخی کشورها در اختلاف افکنی بین مسلمان، گفت: متاسفانه از داخل خود کشورهای اسلامی برخی افراد وسیله شدند و زمینه را برای ورود دشمنان به سوریه فراهم کردند.
آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: در کشورهای اسلامی شخصیت های روشندل و روشن ضمیر دلسوز نیز هستند که با این برنامه ها و درگیری ها مخالف هستند و باید برای رفع اختلافات همه ملت های مسلمان به دستورات قرآن برگردند.
نماینده ولی فقیه در گلستان ابراز امیدواری کرد که گرفتاری های امت اسلامی در یمن، سوریه و فلسطین باهوشیاری ملت های این کشورها هرچه زودتر رفع شود.
استان مرزی و شمالی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.