سردار وجیه الله مرادی دوشنبه شب در مراسم اولین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم، سرگرد احمد غلامی در شهرستان آزادشهر اظهار کرد: با پیروزی ارزشمند انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) موفق شد تلفیقی از دموکراسی،مردم سالاری و احکام دین را در قالب یک حکومت به وجود بیاورد و این موضوع در کل تاریخ وجود نداشته است که یک مجتهد غیرمعصوم چنین حکومتی را پایه گذاری کند.
وی در ادامه گفت: این الگو در کویر استبدادزده غرب آسیا که به غلط با نام خاورمیانه از آن یاد میکنیم جایگاه ویژه ای پیدا کرد و تمام آزادگانی که در طول تاریخ زیر ضربات شلاق مستکبرین نظام سلطه، تحت ستم واقع شده بودند آن را به عنوان الگوی زندگی پذیرفتند.
سردار مرادی با اشاره به نگاه جهان به انقلاب اسلامی افزود: با پیدایش انقلاب اسلامی، استبداد جهانی و نظام سلطه احساس خطر کرد و در راستای از بین بردن این الگوی دینی اقداماتی گسترده انجام داد.
مرادی در ادامه بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در حساس ترین نقطه جهان اتفاق افتاده است، آنجایی که همه پیامبران الهی در این منطقه مبعوث شده اند، منجی عالم بشریت در آخرالزمان در این منطقه ظهور خواهد کرد و اساسا غرب آسیا در طول تاریخ بشر محل تلاقی تفکرات و تمدن ها بوده است.
وی افزود: 70 درصد از انرژی فسیلی به عنوان محرک چرخ انقلاب صنعتی و 40 درصد گاز کل دنیا در اینجا نهفته است و آبراهه های مهم دنیا عمدتا در این مکان وجود دارد که تاثیر گذارترین تنگه های آبی دنیا می باشند.
فرمانده عالیرتبه سپاه تصریح کرد: با وجود این پتانسیل ها کارشناسان استراتژیک دنیا، خاورمیانه را هارت لند به معنی قلب جهان نامیده اند و این تفکر را دارند که هرکس بر خاورمیانه حکومت کند می تواند بر دنیا حکمرانی کند.
سردار مرادی گفت: نظام سلطه که حضور ایران با یک الگوی حکومتی اسلامی را مزاحم خود در مسیر دستیابی به این منطقه پنداشتند در ابتدا با جنگ هشت ساله قصد براندازی این نظام را داشتند که امام خمینی با هنرمندی و تدبیر خود عزم ملی را به خدمت گرفت و با تقدیم 213216 شهید و گرفتن 85106 اسیر از 16 ملیت مختلف جنگ تحمیلی را به نفع انقلاب اسلامی به پایان رساند.
مرادی با اشاره به نقش امام راحل در ایجاد جبهه مقاومت عنوان کرد: هنر امام آنقدر گسترده بود که توانست از دل تجربه آموزی در دفاع مقدس یک جبهه وسیع را در عالم طراحی نماید به نام جبهه مقاومت که وقتی استبدادگران با این موضوع روبرو شدند عنوان کردند یک ماری در خاورمیانه متولد شده است که سر آن در ایران و انتهایش در لبنان قرار دارد.
فرمانده عالیرتبه سپاه پاسداران افزود: آنها برای مقابله با جبهه مقاومت، پنج جنگ را طراحی کردند تا الگوی امام را از بین ببرند ولی در تمام آنها نتوانستند تربیت یافتگان مکتب امام و یاران مقاومت را شکست دهند.
وی افزود: از آنجایی نظام غرب در تمام برنامه ریزی های خود با شکست روبرو شد به این فکر افتاد که در طرحی نو به دنبال جداسازی جبهه مقاومت از سرشاخه خود یعنی ایران باشد که به همین منظور با انتخاب سوریه به عنوان متصل کننده 3 قاره مبادرت به تشکیل داعش کردند.
سردار مرادی خاطرنشان کرد: داعش در اصل از خبیث ترین حیوانات پست تر است و شهدای مدافعان حرم، شیرمردان انقلاب اسلامی ایران بودند که با دفاع از ناموس آل الله در مقابل دست پرورده استکبار جهانی جانانه و مقتدرانه جنگیدند و شکست دیگری را به نظام سلطه تحمیل نمودند.
سرگرد حاج احمد غلامی اولین شهید مدافع حرم شهرستان آزادشهر است و مراسم نخستین سالگرد وی با حضور پرشور مردم شهیدپرور منطقه و مسئولان شهرستان های آزادشهر، رامیان و گنبدکاووس برگزار شد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.