به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام کوسه غراوی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کلاله با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این منطقه با وجود اینکه محل گذر 18 میلیون زائر و مسافر مشهد مقدس است، در زمینه جاده های ارتباطی با عقب ماندگی و محرومیت مواجه است.
وی تصریح کرد: زمانی گلستان، شرق استان مازندران محسوب می شد و توجه اساسی و زیربنایی به این منطقه نمی شد و حالا که شرق مازندران به استان گلستان ارتقا، یافته باز هم با مشکل شرق گلستان روبرو هستیم.
وی به ظرفیت های مختلف شرق گلستان در حوزه های مختلف اشاره و اظهار کرد: جاده ارتباطی شهرستان های کلاله و مراوه تپه 38سال است بدون توجه به زیرساخت های آن رها شده و شاهد تصادفات مختلف و افزایش فوتی ها و مصدوم های ناشی از تصادفات جاده ای در این محور هستیم.
نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی از معاون وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولانی که در شورای اداری شهرستان کلاله حضور یافته بودند خواستار تسریع در اجرای پروژه راه آهن گرگان - مشهد، آزادراه کلاله به مراوه تپه و اجرای پروژه های احداث، مرمت و بازسازی محورهای ارتباطی چهارشهرستان شرق گلستان شد.
در ادامه این جلسه، فرمانداران مینودشت، گالیکش، مراوه تپه و کلاله با ارائه گزارشی از شرایط نامطلوب حوزه راه و محورهای ارتباطی شهرستان محل خدمت خود، خواستار توجه اساسی به این موضوع که نقش موثر در توسعه زیرساخت ها دارد، شدند.
فرماندار کلاله نیز به آخرین وضعیت راه های شهرستان کلاله اشاره کرد و گفت: وقوع تصادفات بسیار که با صدمات جانی و خسارت مالی سنگین همراه است، توجه بیشتر به مسیر کلاله - سه راهی جاده گلستان به مشهد را ضروری کرده است.
محمد حمیدی گفت: احداث دوربرگردان های استاندارد، تعریض جاده و احداث پل دوم رودخانه دوغ در مسیرکلاله به گنبد باید مورد توجه قرار گیرد.
وی خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای برخورداری مردم از راه مناسب و اجرای روکش آسفالت 100 کیلومتر از راه های شهرستان، زیرسازی و آسفالت جاده های روستایی چالجه - قویجق، یکه قوز- اورجنلی، ترمیم و روکش آسفالت جاده عزیزآباد - یل چشمه و روکش جاده آسفالته کنگور به باینال شد.
چهار شهرستان مینودشت، گالیکش کلاله و مراوه تپه با بیش از 300 هزار نفرجمعیت در شرق استان گلستان واقع و مردم آن دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند.
/1860/7478
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.