به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور فرشاد روز دوشنبه درحاشیه جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: داشتن این تعداد روز دمای هوای بالای 40 درجه برای این شهرستان یک تهدید به حساب می آید و مسئولان نهادهای خدماتی بویژه حوزه برق و آب باید برای ایجاد زیرساخت ها مناسب اقدام نمایند.
وی افزود: داشتن 37 روز دمای بالای 40 درجه گنبدکاووس درحالی است که دیگر شهرهای استان گلستان بطور میانگین در سال گذشته بین 10 تا 15 روز این میزان دما را تجربه کرده اند.
فرشاد اضافه کرد: تغییرات اقلیمی که چند سالی است مباحث آن در جهان و کشور ما مطرح می شود، در استان گلستان بویژه منطقه گنبدکاووس با وزش توفان های شدید، سرمای زودهنگام و استرس های گرمایی کاملا ملموس بوده است.
وی به آمار بارندگی ها در سال آبی جاری در گنبدکاووس نیز اشاره کرد و گفت: از مهر 96 تا پایان فروردین 97 میزان بارش ها 302 میلی متر بوده که برابر با مدت مشابه سال قبل است اما در مقایسه با دوره بلندمدت 25 ساله حدود 9 درصد کاهش نشان می دهد.
رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس همچنین از ورود سامانه بارشی به استان گلستان و گنبدکاووس از عصر امروز (دوشنبه) خبر داد و گفت: پیامد این سامانه بارشی که تا فردا ادامه خواهد داشت، بارش شدید و رگباری باران، وزش باد با سرعت 40 تا 50 کلیومتر بر ساعت و کاهش چهار تا پنج درجه ای دما می باشد.
فرشاد افزود: شدت بارش های این سامانه برای امشب پیش بینی می شود و بر این اساس، آبگرفتگی معابر دور از انتظار نخواهد بود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان، دارای اقلیم آب و هوایی خشک و نیمه خشک است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.