به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمناف هاشمی شامگاه سه شنبه در دیدار با خانواده بازماندگان حادثه معدن زمستان یورت در محل فرمانداری آزادشهر افزود: اشتغال یکی از مهمترین دغدغه های خانواده های معدنچیان جان باخته است.
وی افزود: تصمیم گرفته شد برای هریک از 43 خانواده داغدار معدن زمستان یورت یک شغل در نظر گرفته شود که این امر در بخش خصوصی تحقق می یابد و با این اقدام، برای تامین معیشت بازماندگان گام موثر برداشته می شود.
استاندار گلستان افزود: با توجه به اینکه در حادثه تلخ معدن زمستان یورت تعدادی از عزیزانی که درون تونل جان باختند برای کمک به دوستان گرفتار خود وارد محل حادثه شده بودند، نمی توان تلاش و فداکاری آنان را کمتر از آتش نشانان حادثه پلاسکو در نظر گرفت.
وی با اشاره به خواسته اصلی خانواده معدنچیان حادثه دیده افزود: تلاش خواهیم کرد با کمک مدیران ذیربط، نمایندگان استان گلستان و حتی استان سمنان که در این حادثه آنان نیز سهم داشته اند، خواسته خانواده های حادثه دیده معدن زمستان یورت مبنی بر شهید اعلام شدن این افراد را پیگیری نماییم.
هاشمی افزود: فعالیت برخی سازمان ها نظیر بیمه، علوم پزشکی، وزارت کار و اقداماتی که دستگاه ها در تعهدشان بود مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد تعهدات دولت در ارتباط با حادثه معدن زمستان یورت انجام گرفته است.
به گزارش ایرنا، در این نشست چند تن از همسران جان باختگان حادثه معدن زمستان یورت ضمن درخواست پیگیری مسئولان در خصوص شهید اعلام شدن همسرانشان، نسبت به تهیه نشدن نماد و المان 43 جان باخته این حادثه گلایه کردند.
در این مراسم که علاوه بر استاندار گلستان، برخی از مدیران ارشد استان، فرمانداران شهرستان ها آزادشهر و رامیان و اعضای 43 خانواده حادثه دیده حضور داشتند، هدایایی به همسران معدنچیان جان باخته اهدا شد.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر واقع در شرق استان گلستان 13 اردیبهشت ماه سال 96 منفجر شد که بر اثر این حادثه 43 نفر از کارگران معدن جان باختند و بیش از 70 نفر مجروح و مصدوم شدند.
/1860/9433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.