به گزارش روز یکشنبه ایرنا آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با مدیران صنعت آب استان گلستان اظهار کرد: مسئولان باید در جهت مصرف معقول و متعادل آب و نهادینه کردن فرهنگ درست استفاده کردن برنامه ریزی و تلاش کنند.
امام جمعه گرگان اضافه کرد: در موضوع مصرف در بخش های مختلف بویژه آب با مشکل جدی مواجه هستیم که با فرهنگ سازی مصرف بهینه، اطلاع رسانی و هشدار به مردم درباره عواقب کم آبی؛ برای رفع آن چاره اندیشی شود.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: وضعیت خطرناک کم آبی برای مردم بیان و راه های مصرف بهینه و صحیح آب تبیین شود.
امام جمعه گرگان تاکید کرد که صرفه جویی در مصرف آب باید در همه بخش های شرب، کشاورزی و صنعت اجرایی شود.
آیت الله نورمفیدی افزود: باید کشت محصولات پرآب طلب مانند شالی در استان کاهش داده شود و از کشت های جایگزین با مصرف کمتر آب بهره مند شویم و در این بخش مسئولان برنامه ریزی لازم را داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر خدمت بیشتر به مردم و ضرورت اجرایی شدن دستورات دین اسلام، تصریح کرد: با مشارکت کشاورزان از محل زکات اهدایی مشکل آبرسانی در چند روستای بخش اینچه برون در شرق استان رفع شد و باید این مساله به دیگر روستاهای دارای مشکل آب تسری یابد.
به گزارش ایرنا محمدهادی رحمتی رییس شورای هماهنگی صنعت آب و برق گلستان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان نیز در این دیدار از آخرین وضعیت آبی استان و برنامه های شرکت در سال 97 گزارشی ارائه کرد.
وی گفت: شرکت آبفا گلستان از همه توان برای خدمت رسانی بهینه به مردم و تامین آب مورد نیاز استفاده می کند.
مهندس رحمتی تصریح کرد: سال گذشته با مشکلات زیادی برای آبرسانی به شهروندان استان مواجه بودیم و با توجه به کاهش بارش ها و افزایش دمای هوا امسال نیز این مساله ادامه داشته و تمام تلاش پرسنل شرکت برای رفع معضل کم آبی در استان بکار گرفته می شود.
وی همچنین افزود: با انجام کارهای فرهنگی از طریق رسانه ها و تریبون نماز جمعه از هر فرصتی برای اشاعه فرهنگ استفاده بهینه از آب باید استفاده نمود تا درست مصرف کردن در جامعه نهادینه شود.
استان گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد، اقتصاد استان بویژه در مناطق روستایی بر کشاورزی استوار بوده که خشکسالی سالهای اخیر بر کیفیت و کمیت آن تاثیر گذاشته است.
کاهش نزولات جوی به همراه کم توجهی به مصرف بهینه آب بویژه در بخش کشاورزی و خانگی باعث شده در فصل گرم سال تامین آب شرب شهروندان گلستانی با چالش مواجه باشد.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.