محمدتقی زمانی نژاد روز پنجشنبه درگزارشی از آخرین وضعیت پرداخت وام مسکن به روستائیان استان به ایرنا اعلام کرد: با پرداخت وام ساکنان این واحدهای غیر مقاوم و فرسوده امکان بهسازی و نوسازی منازل خود را خواهند داشت.
به گفته وی؛ همچنین وام قرض الحسنه طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی بدون نوبت دهی و سپرده گذاری با دوره مشارکت ساخت و بازپرداخت 15 ساله از طریق 10 شعبه شهرستانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان قابل پرداخت است.
وی در این پیوند از قرارداد دو هزار و 357 متقاضی دریافت وام قرض الحسنه طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی با سقف هر واحد 180 و 200 میلیون ریال در استان خبر داد.
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 حدود 229 هزار منزل در استان گلستان وجود دارد که 128هزار واحد آن فرسوده و ساخته شده از مصالح کم دوام است.
در گلستان یکهزار و 52 آبادی دارای بیشتر از 20خانوار وجود دارد، 47 درصد از جمعیت یک میلیون و 869 هزار نفری استان در این روستاها سکونت دارند.
این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی از مناطق در معرض حوادث غیرمترقبه همچون زلزله، رانش زمین و سیل است که بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی به کاهش تلفات و خسارت های این حوادث کمک بسیاری می کند.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.