حسین ثابتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: چاه های مذکور برای آبیاری دو هزار و 985 هکتار از اراضی زراعی شهرستان کلاله موردبهره برداری قرار می گیرد.
وی افزود: در این شهرستان 903 حلقه چاه آب دارای مجوز هستند که ازطریق این چاه ها سالانه 32میلیون مترمکعب از منابع آب های زیرزمینی برداشت می شود.
رئیس اداره منابع آب کلاله خاطرنشان کرد: درسال گذشته با طی مراحل قانونی و دریافت حکم قضایی، عملیات اجرایی انسداد 20حلقه چاه آب غیرمجاز انجام شد و برای انسداد 50 حلقه چاه آب دیگر نیز مراحل قانونی طی شده و با دریافت حکم قضایی بزودی مسدود می شوند.
ثابتی با اشاره به کاهش میزان بارندگی در سالجاری و افت شدید آب های زیرزمینی، تصریح کرد: کشاورزان این شهرستان علاوه برکشت معمول شالی، پس از برداشت محصول گندم نیز اقدام به کشت شالی می کنند که این محصول مصرف آب زیادی دارد.
وی با بیان اینکه با مدیریت بهینه در مصرف آب زراعی می توان از بحران کم آبی گذر کرد، افزود: کشاورزان می توانند با بهره برداری نکردن از چاه های غیرمجاز، کاهش مقدار کشت شالی و اجرای کشت جایگزین در مدیریت مصرف بهینه آب زراعی وجلوگیری از کاهش آب های زیرزمینی نقش به سزایی داشته باشند.
شهرستان کلاله با بیش از 130 هزار نفر جمعیت و 68 هزار و 203 هکتار زمین زراعی و باغی در شرق استان گلستان قرار دارد.
/1860/7478
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.