به گزارش روز چهارشنبه ایرنا الیاس هیوه چی در جمع مسئولان شهرستان اظهار کرد: در این مدت حدود 2 میلیون نفر گردشگر به بندرترکمن سفر کرده و از جاذبه های طبیعی و تاریخی، بازارچه ساحلی، بازار ماهی و جزیره آشوراده بهره مند شدند.
به گفته وی؛ همچنین 80 هزار نفر از مسافران در بندرترکمن بیتوته کردند که نسبت به نوروز 96 حدود 48 درصد افزایش داشت.
وی با بیان اینکه اقامت بیشتر گردشگران در شهرستان نیازمند تامین زیرساخت ها و امکانات است، افزود: درنوروز امسال تلاش شد تا با ایجاد نوروزگاه و اجرای برنامه ها و جشن های روزانه فضای شاد و مفرحی برای گردشگران ایجاد شود.
هیوه چی از عملکرد حوزه امنیتی و انتظامی شهرستان برای تامین امنیت مسافران و شهروندان نیز قدر دانی کرد.
به گزارش ایرنا، آشوراده در حدود2 کیلومتری ساحل بندرترکمن تنها جزیره ایرانی دریای خزر است؛ این جزیره تا سال ها قبل با امکاناتی همچون پاسگاه ژاندارمری، شرکت تعاونی روستایی، مدرسه راهنمایی، مغازه، مسجد و حسینیه بیش از هزار نفر سکنه داشت که به مشاغل دامداری، کارگری، پیشه وری و ماهیگیری مشغول بودند اما با وقوع سیل در سال 1372 خالی از سکنه شد.
آشوراده در سال 1354 جزو نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شد، در همین حال در کنوانسیون جهانی رامسر در زمره تالاب های مهم دنیا قرار گرفت و سومین اهمیت این منطقه بدلیل بحث پناهگاه حیات وحش آن بوده که در تمام ایام سال میزبان انواع پرندگان است.
براساس مصوبه دولت یازدهم در سفر سال 93 به گلستان قرار است حدود 10 درصد جزیره آشوراده به منطقه ویژه گردشگری تبدیل شود، که براساس پیگیری صورت گرفته تمامی توافقات با سازمان حفاظت محیط زیست انجام و مقرر شده است پس از تایید کمیسیون ماده 2، اقدامات اجرایی آن آغاز شود.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام ومذاهب مختلف هستند. بندرترکمن با حدود 80 هزار نفر جمعیت در غرب استان واقع است.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.