مرتضی احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح فعالیت های این بنیاد افزود: برای بازسازی 26 واحد مسکونی در روستای وطن شهرستان آزادشهر که بر اثر سیل مرداد پارسال دچار خسارت شده بودند، مبلغ 250 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و 50 میلیون ریال کمک بلاعوض اختصاص یافته است.
وی در این گفت و گو به مناسبت 21 فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: تاکنون حدود 5 خانوار با تکمیل پرونده خود، وام و کمک بلاعوض 300 میلیون ریالی را دریافت کرده اند و مابقی خانوارهای واجد شرایط با تکمیل پرونده خود از این کمک ها برخوردار می شوند.
رییس بنیاد مسکن دو شهرستان آزادشهر و رامیان افزود: در راستای حمایت از اقشار مستضعف و کم درآمد که یکی از وظایف اولیه این بنیاد است، 10 خانوار در این شهرستان ها شناسایی و از محل حساب 100 دو واحد مسکونی تحویل نیازمندان شده و ساخت مسکن برای هشت خانوار دیگر در سال جاری هدفگذاری شده است.
وی با اشاره به رانش زمین در دو روستای کشکک رامیان و نرگس چال آزادشهر افزود: دو روستای مذکور به دلیل رانش زمین در معرض خطر قرار داشتند و با کوچ ساکنان مواجه بودیم که با تحقیق و مطالعات صورت گرفته، وضعیت این دو منطقه تثبیت می‌شود.
احمدی افزود: برای اجرایی شدن طرح تثبیت دو روستای کشکک و نرگس چال مبلغ 20 میلیارد ریال در سال 96 اختصاص یافت که انتظار می رود با اعطای بودجه مناسب از سوی مدیریت بحران، طرح تثبیت به صورت کامل اجرا و امنیت خاطر ساکنین این دو روستا فراهم شود.
رییس بنیاد مسکن دو شهرستان آزادشهر و رامیان تصریح کرد: 13 هزار سند مالکیت نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر و روستاهای این دو شهرستان با همکاری اداره ثبت اسناد صادر شده که از این تعداد 3 هزار سند مربوط به شهرستان آزادشهر و مابقی مربوط به شهرستان رامیان است.
وی خاطرنشان کرد: در بیان اهمیت مسکن برای اقشار ضعیف جامعه در منظر امام خمینی (ره) همین بس که تنها 9 روز پس از برگزاری رفراندوم تاریخی و رای آری مردم به جمهوری اسلامی، دستور تاسیس این سازمان از سوی معمار کبیر انقلاب صادر گردید.
در 21 فروردین سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره) حساب شماره 100 افتتاح و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاسیس شد.
دو شهرستان آزادشهر و رامیان با افزون بر 170 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد و از مجموع 8037 واحد روستایی ادین دو شهرستان تعداد 6991 واحد در 10 سال گذشته از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم سازی شده است.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.