به گزارش روز چهارشنبه ایرنا حسین احمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این پیوند بیش از 850 هزار مسافر از اماکن طبیعی و تفرجگاه ها دیدن کرده و مابقی به تماشای اماکن تاریخی و تفریحی رفتند .
وی بدون ذکر آماری همچنین اعلام کرد که تعداد مسافران نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد چند برابری داشت.
به گفته وی؛ همچنین در این مدت با توجه به فراهم بودن امکانات مناسب اسکان، افزون بر 63 هزار مسافر حداقل یک شب را در بندرگز سپری کردند.
وی به برپایی نوروزگاه اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های متنوع، برگزاری جشن، نمایش آداب و رسوم و معرفی محصولات و صنایع بومی در نوروزگاه مورد توجه گردشگران و مسافران داخلی و خارجی سفر کرده به بندرگز قرار گرفت.
بر اساس اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گلستان در تعطیلات نوروز امسال 10 میلیون و 670 هزار نفر از زیبایی های گلستان دیدن کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 80 درصدی نشان می دهد.
بندرگز ، غربی ترین شهر گلستان و همسایه شهرستان گلوگاه در استان مازندران است.
بندرگز از دوران قاجاریه و با ایجاد تجارت خانه و انبارهای بزرگ کالا توسط روس ها، یکی از قطب های اقتصادی و تجاری منطقه استرآباد (گرگان کنونی) محسوب می شد.
در اوایل حکومت ناصرالدین شاه این شهر با گرگان، دامغان، شاهرود، مازندران و تهران و از سوی دیگر بادکوبه و آستاراخان روسیه ارتباط تجاری داشت.
جرکلباد، خرابه های آتشکده قدیمی در جنوب شرقی روستای کهنه کلباد، مارقلعه، عروس قلعه، تپه های باستانی ، ساختمان گمرک، فانوس دریایی، دریای خزر ، چشمه بلبل، ذخیره گاه شمشاد، جنگل باغو و چشمه قلقلی از مهمترین مکان های گردشگری این شهرستان است.
بندرگز با حدود 50هزار نفر جمعیت در فاصله 42کیلومتری غرب گرگان واقع است.
3091/7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.