رامین نورقلی پور امروز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تلاش می کنیم که خانواده زندانیان آزاد شده مدت زیادی چشم به راه بازگشت عزیزان خود نمانند.
به گفته وی؛ براساس قانون تبادل زندانیان، هموطنان ایرانی منتقل شده از زندانهای ترکمنستان هم اکنون در اختیار دستگاه قضایی کشورمان برای سیر مراحل اداری هستند.
وی ادامه داد: پیگیر هستیم که دستگاه قضایی ضمن اجرای قانون، در بررسی پرونده این زندانیان عطوفت و رافت اسلامی را مد نظر قرار دهد.
نماینده مردم شهرستانهای کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گُمیشان در مجلس گفت: آزادی هموطنان دربند در ترکمنستان در آغاز سال جدید که ره آورد سفر دکتر روحانی به این کشور همسایه بود باعث خوشحالی خانواده های آنان شد چراکه برخی از آنها حدود دو دهه از وضعیت عزیزان دربند خویش بی اطلاع بودند.
نورقلی پور خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط به گونه ای بود که امکان ملاقات برای این زندانیان هم فراهم نبود.
وی گفت: هنوز تعدادی از هموطنان ایرانی در ترکمنستان زندانی هستند که با همراهی مجمع نمایندگان استان و مسئولان گلستان در تعامل با وزارت امور خارجه پیگیر آزادی آنان هستیم.
وی اظهار داشت: سفر اخیر دکتر روحانی رییس جمهوری به ترکمنستان باعث توسعه و گسترش روابط ایران با همسایه شمالی شد که در تمام زمینه ها اثرات خوبی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اواسط هفته گذشته در راس هیاتی که سیدمناف هاشمی استاندار گلستان نیز از آن جمله بود، به ترکمنستان سفر کرد.
در این سفر 13 سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید.
علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که حدود 40 نفر از 283 زندانی ایرانی آزاد شده از ترکمنستان اهل استان گلستان هستند.
استان گلستان در کرانه شرقی دریای خزر؛ مرز مشترک آبی و خاکی با ترکمنستان دارد.
7333/1648/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.