به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حمیدی شامگاه سه شنبه در جشن ملی نوروزگاه در روستای تمرقره قوزی این شهرستان اعلام کرد: اقامت و پذیرایی این عزیزان، بازدید از جاذبه های طبیعی، گردشگری و دیدار با برخی ازخانواده ها به منظور حمایت، ایجاد نشاط و آرامش روحی آنان با مشارکت جمعی از فعالان اجتماعی شهرستان، شهرداری، شورای شهر و با حمایت فرمانداری کلاله به اجرا درآمده است.
وی اظهار کرد: این مهمانان که از مناطق مختلف استان کرمانشاه دعوت شده اند به مدت پنج روز، تا دهم فروردین در شهرستان کلاله حضور خواهند داشت.
وی در ادامه از حضور 200 نفر از دانشجویان خارجی از دانشگاه های کشورهای مختلف جهان، خبر داد و افزود: این دانشجویان با بازدید از بخش های مختلف نوروزگاه، با ظرفیت ها و توانمندی های فرهنگی هنری، اقتصادی و اجتماعی این شهرستان آشنا شدند.
حمیدی با بیان اینکه جشن ملی نوروزگاه برای نخستین بار با 50 غرفه در شهرستان کلاله راه اندازی شده است، افزود : علاوه برفعالیت روزانه غرفه ها، هر روز عصر از ساعت 17 الی 21 برنامه های فرهنگی و هنری ازجمله موسیقی، بازی های بومی و آیین های محلی همچنین انواع غذاها، شیرینی های محلی و تولیدات این شهرستان در رشته های مختلف عرضه می شود که این موضوع زمینه های ارتقای خودباوری در تولیدکنندگان به خصوص روستاییان را فراهم می کند.
شهرستان کلاله با بیش از 130هزارنفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/1860/7478
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.