به گزارش خبرنگار ایرنا حسین پیشقدم روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در گرگان اظهار کرد: اعتبار موردنیاز سرمایه گذاری برای اجرای این طرح ها که در قالب برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی استان برنامه ریزی شده است، همزمان با پیگیری مسئولان ارشد استان، دستگاهها و نمایندگان مجلس برای جذب اعتبار و سرمایه گذار بخش خصوصی، روزآمد خواهد شد.
وی گفت: این طرح ها در حوزه های مختلف توسعه ای استان بوده که می توان به اجرایی شدن راه آهن گرگان – مشهد، گردشگری جزیره آشوراده، منطقه آزاد اینچه برون ،ایجاد زیرساخت های گردشگر و زهکشی اراضی کشاورزی اشاره کرد.
به گفته وی؛ ستاد اقتصاد مقاومتی گلستان در سال جاری 13 نشست و 141 مصوبه داشته که 90 درصد آن عملیاتی شده است.
پیشقدم همچنین از افزایش اعتبارات عمرانی و هزینه ای استان درقانون بودجه ابلاغی رئیس جمهوری برای سال 97 خبر داد وافزود: در حوزه عمرانی حدود 600 میلیارد ریال برای اجرای طرح هایی از جمله راه آهن گرگان – مشهد، بزرگراه کردکوی – بندرترکمن، طرح های کنترل سیل و در حوزه هزینه ای 100 میلیارد ریال افزایش اعتبار برای استان در نظر گرفته شده است .
به گزارش ایرنا وی در آذر سال 96 در نشستی خبری اعلام کرده بود که در لایحه بودجه سال 97 ارسالی دولت به مجلس شورای اسلامی، برای این استان افزون بر 19 هزار میلیارد ریال بودجه پیش بینی شده که افزون 13 هزار میلیارد ریال آن اعتبار هزینه ای است.
به گفته وی؛ رشد اعتبارات هزینه ای گلستان با عددی افزون بر 15.3 درصد و با 2 درصد بیشتر از میانگین استانهای کشور در لایحه از نکات مثبت است که می تواند بخشی از خدمات کارکنان زحمتکش دستگاههای اجرایی استان را جبران کند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در خصوص جذب سرمایه گذار هم افزود: پنجره واحد راهکار اصلی جذب سرمایه گذار در استان تعریف شده است و سرمایه گذاران از طریق این سامانه به مشارکت گرفته می شوند.
وی اضافه کرد: بهترین شرایط برای جذب سرمایه گذاری استفاده از سرمایه گذارانی است که در همین منطقه زندگی می کنند.
پیشقدم با بیان اینکه توسعه استان را نباید دراختصاص اعتبار خلاصه کرد، گفت: توسعه گلستان در همه زمینه ها مدنظر بوده و از نگاه تک بعدی باید خارج شد.
وی به کمبود تخت های بیمارستانی در استان اشاره کرد و گفت: اکنون دو هزار تحت بیمارستانی درگلستان کمبود داریم که ایجاد یکهزار و 100تخت بیمارستانی در شهر گرگان در دستور کار است و اگر سرمایه گذار برای ساخت بیمارستان 500 تختخوابی متقاضی شود، آمادگی مشارکت داریم.
به گفته وی؛ در شهر گنبدکاووس هم برای افزایش تخت های بیمارستانی و تامین نیاز ساکنان آن تامین 320 تخت برنامه ریزی شده است
وی ابزار امیدواری کرد که با توجه به ظرفیت های بسیار خوبی که درگلستان از لحاظ برحورداری از جنگل، بیابان، دریا و همسایگی با کشورهای آسیای میانه وجود دارد، بتوان زیر ساخت حوزه درمان را در استان ارتقا داد و گردشگری سلامت نیز عملیاتی شود.
پیشقدم تدوین و عملیاتی شدن آمایش سرزمین را از ضرورت های شتاب در توسعه همه جانبه استان برشمرد و گفت: در این راستا از سال 95، سند آمایش سرزمین پیگیری و در حال تدوین و تنظیم است و سند منطقه ای آمایش سرزمین نیز با استانهای گیلان، مازندران و سمنان پیگیری می شود.
وی به برنامه اشتغال در 119 روستای استان، تحقق اشتغال 109 درصدی در سال 96، جذب هشت هزار و 250 میلیارد ریال وام برای رونق تولید 891 واحد، کسب رتبه چهارم و ششم کشوری به ترتیب در پرداخت وام نوسازی واحدهای تولیدی وایجاد زیرساخت های گردشگری به عنوان موفقیت های گلستان درسال 96 اشاره کرد.
پیشقدم همچنین از برگزاری همایش سرمایه گذاری گلستان در میانه سال 97 خبر داد و گفت: مکان برگزاری این همایش در تهران یا داخل استان خواهد بود.
وی در ادامه با بیان اینکه موزه دفاع مقدس، مجتمع توان بخشی ایثارگران، راه اندازی مرکز تشخیص بیماری های اسب طرح های ملی است که در استان اجرا می شود، افزود: باید اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح ها توسط دستگاههای مرتبط در بخش ملی پیگیری شود و این سازمان هم همراهی خواهد کرد.
استان گلستان واقع در شمال کشور طبق سرشماری و نقوس مسکن سال گذشته یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که 47درصد آنان ساکن یکهزار و 75 روستا هستند.
اقتصاد اصلی گلستان بر پایه کشاورزی و دامپروری است، صنعت استان بیشتر در حوزه واحدهای کوچک و متوسط با اشتغال کم فعال است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.